Avatar billede por1 Seniormester
26. februar 2014 - 20:26 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

pc til tv m/HDMI

jeg skal have mit streamede tv op på min fladskærm, philips, v.h.a. et HDMI kabel, de 2 ting har jeg forbundet, men der sker intet når jeg opretter forbindelse til projektor i win7. gode idéer ønskes.
Avatar billede kurtba Ekspert
26. februar 2014 - 23:49 #1
Jeg har flere gange oplevet, at når der forbindes fra pc til tv med hdmi, så virker det ikke, før de er genstartet, således at kablet er forbundet under opstart.
Avatar billede por1 Seniormester
27. februar 2014 - 08:17 #2
nope, duer stadig ikke.
Avatar billede DonSkoD Juniormester
27. februar 2014 - 09:42 #3
Og du har trykket Win-key + P for at få billedet overført til "projektor/skærm"?
Avatar billede por1 Seniormester
27. februar 2014 - 09:52 #4
der sker det samme som når jeg  åbner "opret forb. t. pc"
Avatar billede DonSkoD Juniormester
27. februar 2014 - 10:29 #5
Dumt spørgsmål - du har sat TV'et på den rigtige HDMI-indgang?
Avatar billede por1 Seniormester
27. februar 2014 - 11:29 #6
ikke så dumt, grundet min kørestol kan jeg ikke gøre det selv og må forlade på andre. hun sagde der var 2 stik har det en betydning?
Avatar billede DonSkoD Juniormester
27. februar 2014 - 13:05 #7
Okay. Ja, det har det. På fjernbetjeningen til TV'et skulle du gerne have en knap der hedder noget i stil med "Source". Her kan du så vælge HDMI1 eller 2 - hvis den ene ikke virker, så prøv den anden.
Avatar billede por1 Seniormester
27. februar 2014 - 14:17 #8
der står ikke noget på fjernbetjeningen vedr. hdmi, men vi har prøvet at bytte om på stikkene, dur heller ikke???
Avatar billede kurtba Ekspert
28. februar 2014 - 00:27 #9
Et eller andet sted på din fjernbetjening kan du skifte fra pc til hdmi og andre stik. Du skal finde dette sted og der skifte til det rigtige stik. Ellers kommer du aldrig til at se noget.
Evt. må du oplyse hvilket mærke og model dit tv er, så nogen evt. kan finde en manual til det.
Avatar billede por1 Seniormester
28. februar 2014 - 08:00 #10
der står intet om hdmi eller andre stik på fjernbetjeningen.
Avatar billede kurtba Ekspert
28. februar 2014 - 21:46 #11
Du glemte at fortælle hvilket tv du har, så vi har mulighed for evt. at finde en manual. Jeg skrev ikke, at der stod noget med hdmi, jeg skrev at et eller andet sted kan du skifte til hdmi. Det kan som en anden skriver hedde source, men på min fjernbetjening hedder det AV. Så det hedder ikke det samme hos de forskellige fabrikater.
Avatar billede por1 Seniormester
27. april 2014 - 09:37 #12
kan du ikke skrive et svar, så jeg kan få lukket spm?
Avatar billede kurtba Ekspert
27. april 2014 - 19:23 #13
Jo, men der skal vel ikke gives point når problemet ikke er løst.
Avatar billede por1 Seniormester
27. april 2014 - 19:33 #14
jeg troede du havde glemt det, jeg fik en påmindelse og så gjorde jeg det sådan.