Avatar billede zyxtel Nybegynder
22. februar 2014 - 00:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skifte Google konto for website?

Jeg har studeret Google´s hjælpesider om hvordan man tilmelder sit website til Google, for at finde info om, hvad der egentlig sker, når man flytter et i forvejen indekseret website fra Google-konto "A" til Google-konto "B"..?

Et website der gennem flere år er blevet segmenteret på internettet og opnået høj ranking på adskillelige søgeord i Google, må jo helst ikke miste denne fordel...

Nogen der har erfaringer med at skifte sit website fra en gammel til en ny Google-konto? Hvad sker der hvis man vælger at skifte? Husker Google den oprindelige ranking, søgeord m.v., eller smider Google alle data væk og starter på en frisk?

mvh.
Avatar billede Slater Ekspert
22. februar 2014 - 07:39 #1
Jeg forstår ikke spørgsmålet. En indeksering af et website er slet ikke forbundet til en Google-konto.
Avatar billede zyxtel Nybegynder
22. februar 2014 - 15:31 #2
Jeg benytter "Google Webmaster Tools", som du skal være logget ind på din Google-konto for at benytte. Søg på "Google Webmaster Tools". Det er dér du kan gå ind og administrere alle dine indekserede websites, og bl.a. se trafik, søgeordsanalyser m.m.
Avatar billede Slater Ekspert
22. februar 2014 - 16:41 #3
Jeg kender det skam godt, men det har stadig intet med indeksering af søgeord at gøre. 99,9999% af siderne indekseret på Google benytter det ikke.

Webmaster Tools er til at se information om indekseringen. Det eneste der har nogen som helst indflydelse på indeksering derinde, er sitemaps - og det er ret lille indflydelse, og kan genskabes hurtigt fra en ny bruger.
Avatar billede zyxtel Nybegynder
22. februar 2014 - 19:08 #4
Ok, nu er det nok mig der ikke forstår svaret :)

Når du vil tilmelde et website/domæne til Google, bedes du om at logge ind på din Google-konto, og det er derfor jeg spørger som jeg gør. Jeg går dog stærkt ud fra, at Google kan se det ikke er et nyt website/domæne der tilmeldes.

Har dog ikke nævnt noget om "indekserede søgeord", men derimod "indekserede websites" (domæner)...
Avatar billede Slater Ekspert
22. februar 2014 - 19:24 #5
Du skrev: "opnået høj ranking på adskillelige søgeord i Google, må jo helst ikke miste denne fordel..."

- Dette har intet at gøre med, om du er tilmeldt Webmaster Tools.

Når du siger, man skal logge ind, for at tilmelde sit domæne til Google, mener du så her: https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url ?

Det eneste den side gør, er at fortælle Google, at her findes en webside. Du kan ikke få Google til at glemme det igen, uanset hvad du gør - og din rangering i søgemaskinens resultater har det ingen indflydelse på. Det er KUN til sider Google slet ikke kender. Den vurderer selv, hvilke ord der skal indekseres og deres rang.
Avatar billede zyxtel Nybegynder
08. marts 2014 - 11:52 #6
Når du siger, man skal logge ind, for at tilmelde sit domæne til Google, mener du så her: https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url ?

JA

Nå, men jeg har skiftet Google-konto uden problemer. Ville bare være helt sikker på der ikke skete noget, og du havde jo ret, tak for hjælpen :)
Avatar billede zyxtel Nybegynder
23. marts 2014 - 11:07 #7
Meningen oprindeligt var faktisk at undgå Google Reviews, som kan bruges af konkurrenter til at ødelægge min virksomhed, men selvom man skifter til en ældre Google-konto, der stadig ikke er tilmeldt Google+, så følger Google Reviews desværre med alligevel...

Alle mine konkurrenter har været så heldige, eller snu, ikke at sige JA til Google+, så jeg er den eneste der ligger under for Google Reviews.