Avatar billede Brehmer Nybegynder
21. februar 2014 - 13:21 Der er 10 kommentarer

Redigere filer på ekstern harddisk?

Efter tilslutning af ekstern harddisk til min mac, vil jeg gerne kunne slette mine billeder og andre filer, men den skriver at den ikke kan flyttes til papirskurven, fordi den ikke kan slettes! Hvordan ændrer jeg det?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2014 - 13:45 #1
Hej og velkommen til.
Har nævnte harddisk været brugt i et Windows system før?
Avatar billede Brehmer Nybegynder
21. februar 2014 - 18:04 #2
ja :( Hvordan ændrer jeg det så jeg kan administrere den?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2014 - 19:07 #3
Hvis det kun var for at slette alle filer, kunne man nok finde en løsning. Men da du skal administrere den og ikke slette alt, ved jeg ikke lige hvordan man gør det. Jeg er ikke bekendt med mac skal jeg sige.
En total sletning af disken kunne man udføre med Killdisk.
Ved dog ikke om der er en version af programmet der virker i Mac.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
21. februar 2014 - 20:32 #4
Kommer der en fejl, eller skriver hvorfor den ikke kan slettes?.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
21. februar 2014 - 20:38 #5
Hvis disken er NTFS formateret, kan Mac ikke skrive eller slette på disken, men den kan læse og kopiere filer.
Kopier de filer du vil bevare til Mac harddisk. Formater derefter den eksterne til Mac format, det vil slette alt.
Filer, der skal bevares, kan nu lægges tilbage på ekstern.
Venlig hilsen
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
21. februar 2014 - 20:44 #6
Tilføjelse: Herefter har du alle rettigheder på den eksterne disk.
Avatar billede Brehmer Nybegynder
21. februar 2014 - 21:29 #7
tak for hjælpen, fandt også frem til at slette alt på den så den blev formateret til mac ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2014 - 22:02 #8
Velbekomme :-)
Avatar billede buttwipe Juniormester
21. februar 2014 - 22:07 #9
Eller formater den til exFAT hvis den skal bruges på både MAC og PC.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2014 - 09:30 #10
Husk du bør lukke spørgsmålet. Du beder derfor om svar fra den/dem der har løst problemet for dig. Sæt tjektegn i de svar du vil acceptere og accepter dem.
Du kan her se hvordan man accepeterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo