Avatar billede Iks Nybegynder
21. februar 2014 - 11:09 Der er 2 kommentarer

Formater enkelt ord med fed skrift i tekstfelt

Hvordan formaterer man et enkelt ord med fed skrift ud af en sætning i et tekstfelt i en formular og en rapport?

Eksempel:
Feltet varebetegnelse indeholder teksten:
"50% xxx, 25% yyy og 25% zzz."
Hver gang igrediensen xxx optræder i feltet skal det formateres med fed.

Jeg anvender Access 2003 SP3

Håber der er nogen der kan hjælpe. Jeg har ladet mig fortælle, at det skulle kunne lade sig gøre i vers. 2010, men den har jeg ikke lyst at investere i.
Avatar billede Iks Nybegynder
03. marts 2014 - 14:43 #1
Er der slet ikke nogen, der kan hjælpe mig med ovenstående spørgsmål, eller er spørgsmålet uklar.
Avatar billede -anders- Juniormester
22. marts 2014 - 19:18 #2
Hej Iks

Nej dit spørgsmål er såmænd klart nok. Det kan ikke lade sig gøre at formatere tekst som du gerne vil i et tekstfelt på en form i access 2003, du kan lave begrænset betinget formatering for hele feltet, men ikke for udvalgte tegn i feltet.

Som du selv nævner kan man i Access 2010 udføre mere avanceret tekstformatering, men kun på datatypen "Notat"

Hilsen
Anders.