Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
20. februar 2014 - 14:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

e-mail til e-mail via Access

Jeg har lavet et program, som giver en output-fil, givet en eller to input-filer.

Jeg forestiller mig, at når maile kommer, henter Outlook filerne enten selv eller via et program. I Access dannes så output-filen, som returneres til kunden. Det hele sker selvfølgelig automatisk.

Er det helt hen i vejret? Som jeg ser det, er kunststykket at hente de vedlagte filer og starte Access programmet.

Any ideas?
Avatar billede supertekst Ekspert
20. februar 2014 - 17:57 #1
Via VBA skulle det nok kunne lade sig gøre
Avatar billede terry Ekspert
21. februar 2014 - 10:08 #2
To me it sounds like Outlook has to initiate the process if Access isn't running. I guess Outlook can receive other types of mails than those containing the files so you need to take that into account.
When you receive a mail you could then detach the file(s) using VBA, place them in a folder with maybe another file which contains information (file names, destination email address) then start Access either automation or just execute a batch file.

Access does the rest then closes.

You need to consider that you might receive more than one email which needs to be processed ...
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
27. februar 2014 - 17:06 #3
Terry, læg lige et svar. Jeg laver et nyt spørgsmål, for jeg vil lave det på en hjemmeside i stedet.
Avatar billede terry Ekspert
27. februar 2014 - 19:23 #4
OK
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
27. februar 2014 - 19:26 #5
Takker- håber, du kan sige noget smart til http://www.eksperten.dk/spm/992115
:-)
Avatar billede terry Ekspert
27. februar 2014 - 19:48 #6
selv tak, jeg kikker på det andet spørgsmål ...