Avatar billede flemche Nybegynder
17. februar 2014 - 12:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Test af Javascript app på mobile devices.

Hejsa

Jeg har besluttet mig at gå igang med at lege lidt med app programmering og har læst mig frem til at javascript sammen med HTML5 og CSS3 kan bruges til dette formål.

Jeg har da også fundet frem til nogle sider som meget fint beskriver hvordan du styrer touch & Gestures på både iDevices samt Android.

Jeg står dog og mangel den sidste brik for at komme vide i mit projekt.
Så mit spørgamål går på hvordan:
- Hvordan får jeg testet appen på enten android eller Apple devices?
- Skal koden kompileres eller pakkes på en speciel måde før den flyttes over på de enkelte devices?
- Og hvordan får jeg flyttet appen over på devicen?

Jeg har ikke rigtig kunne finde noget på disse emner på nettet, måske fordi jeg har brugt de forkerte søge ord.

Kan i hjælpe mig enten med en forklaring eller med nogle links til hvor disse ting er beskrevet detaljeret.

På forhånd TAK.
/Flemming
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. februar 2014 - 13:19 #1
Hvis du laver en app i ren html5, css3 osv. Så kan du "bare" smide den online på et webhotel og så åbne siden fra din android / idevice.

Det vil jo være den nemme løsning her og nu.
At du så, hvis og når du får lavet en "rigtig" app skal have den ind i appstore / google play, så skal den wrappes ind i en "app" og så testes videre den vej.

Men er ret sikker på en online løsning vil give dig en ide om det virker til at starte med.
Avatar billede flemche Nybegynder
17. februar 2014 - 13:58 #2
Det lyder jo selvfølge som den nemme løsning.

Findes nogen emulator som emulerer phones/tablets til dette formål eller skriver du det bare som en alm. web side ??

Jquery Mobile kan måske bruges til formålet ?

Men hvad så når jeg vil videre.
Jeg synes ikke klart det fremgår nogen steder hvad der skal til for at skrive en app som kan publiceres i appstoren el. Google Play.

For iDevices vedkommende er jeg faldet over nogen som har nævnt Xcode til MAC. heldigvis har min datter en MAC Book pro, men kan Xcode håndterer javascript, HTML5 og CSS3 eller er den kun til Objective-C ???

Som du nok kan høre famler jeg lidt i mørket og prøver at stykke lidt sammen, hvad jeg læser hist og her.
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. februar 2014 - 14:06 #3
Hvis du "bare" vil lave en html5 app, så er det bare en almindelig hjemmeside ja.

Prøv f.eks. at åben denne side: http://jquerymobile.com/demos/
Og åben samme side i en android, iphone etc..

Og ang. resten, så:

Nu spørger du også uden for min viden, så jeg vil lade den stå åben og håbe der komme klogere hoveder forbi. :o)
Avatar billede flemche Nybegynder
03. april 2014 - 18:41 #4
Nå det gav ikke så meget.
jeg lukker sagen.
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. april 2014 - 08:45 #5
Synes nu du fik en masse inputs. Men hvis du ikke er i stand til at omsætte dem, så har du da ret. :o)
Avatar billede flemche Nybegynder
04. april 2014 - 13:33 #6
Jaa, joo, måske.

Der var da lidt at gå efter, men ikke et svar der sagde "Se lige her", "det her skal du bruge" el. "Sådan gør du".

Som du også selv nævnte havde jeg nogle ret specifikker spørgsmål som med egne ord "lå uden for din viden".

Men det skal da ikke skille os ad.
Skriv et svar og jeg sender pointene I din retning.

/Flemming