Avatar billede Cklopp Nybegynder
16. februar 2014 - 11:05 Der er 2 kommentarer

Mac fryser, er meget langsom og kan næsten ikke bruges?

Hej,

Jeg har en MacBook Pro, der pludselig fra den ene dag til den anden nærmest er ubrugelig:

- Den fryser hver gang jeg klikker på noget (nogle gang 5-10 min. eller mere)
- Kan ikke tage Back Up melder en fejl 36
- Kan slet ikke åbne Safari
- Kan næsten ikke bruge computeren/programmer - da det går så langsomt
- Kan logge på fjernskrivebord til arbejde og arbejde nærmest upåklageligt den vej, når først jeg er kommet ind

Fakta:

- Kører med OS X Mavericks
- Problemet opstod kort efter fejlsynkronisering med Iphone via ITunes
- Har prøvet at omformatere ekstern harddisk for at undgå windowsproblemer ved back up (fejl 36)
  (Hjalp ikke)
- Har prøvet diverse løsningsforslag inde i diskværktøjer uden held (reparer disk)
- Har genstartet adskillige gange uden bedring
- Har prøvet med CMD, Option, P+R ved opstart uden held

Jeg vil være evig taknemmelig, hvis der er en der kan hjælpe med en løsning, så jeg som minimum kan få Back Up af mine billeder og videoer uden der kommer fejl 36

Og derefter en evt. løsning/fejldiagnose på problemerne

Håber der er en usædvanlig klog Macekspert, der kan afhjælpe dette problem.

På forhånd tusind tak :-)
Avatar billede buttwipe Juniormester
16. februar 2014 - 11:41 #1
Jeg tror der er større chance for en løsning på Macnyt.dk.
Avatar billede Cklopp Nybegynder
16. februar 2014 - 11:54 #2
Jeg vil prøver der også tak - dog hvis der er nogen her der har et bud, må I stadig meget gerne skrive jo :-)