Avatar billede nksdk2 Nybegynder
15. februar 2014 - 13:37 Der er 7 kommentarer

Stifinder i Win 8.1 søger hele tiden?

Hej
I aftes var intet galt - som altid var Stifinder der som et søm med alt at se øjeblikkeligt.

Her til morgen var noget galt - når jeg går i Stifinder og fx klikker et drev eller en partition i venstre side, søger den og søger den og søger den, og der går en rum tid, før jeg kan folde mappehierarkiet ud i venstre side.

Klikker jeg på 'Computer' i venstre side, går der lang tid, før jeg kan se mine drev i højre side.

Går jeg i Kontrolpanel, varer det tilsvarende længe, før jeg får ikonerne (i ikon-visning) frem og kan gå videre.

Generelt virker det, som om Windows først skal registrere hele molevitten, før den kan vise det, og sådan plejer det jo ikke at være. Jeg tænker lidt, om der kan være en indeksering, der ikke virker, eller en tjeneste (søgning), den slæber med.

Hvis en eller nogle derude har et forslag til, hvad der kan være gået galt, hører jeg gerne, meget gerne, snarest et forslag til udbedring

...og siger naturligvis på forhånd tusind tak

Mvh
nksdk2
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2014 - 15:19 #1
Hej og velkommen til.
Prøv evt at gendannne systemet til da det virkede rigtigt.

PS Der var opdateringer til systemet i går. Måske denne opdatering har ødelagt noget.
Avatar billede nksdk2 Nybegynder
15. februar 2014 - 15:46 #2
Hej til jer også - og tak.

Jeg har forsøgt gendannelse til tiden før problemet - har prøvet flere restore points uden held.

Har også prøvet at pille opdateringerne af én efter én - også uden held.

Nu har jeg haft diverse værktøjer i brug - pc'en er blevet hurtigere, end jeg troede muligt :-)    ...men mit Stifinder-problem er der stadig :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2014 - 16:38 #3
Hvilket mærke er computeren?
Der var noget med at hvis man har en Asus pc, og har noget der hedder Webstorage installeret og kørende kan computeren crashe.
Det skulle vel ikke være en Asus du sidder ved?
Avatar billede nksdk2 Nybegynder
15. februar 2014 - 18:13 #4
Det er det ikke nej - det er en stationær HP Elite

Har godt nok luret lidt på, om det er noget skydrive, den surfer rundt i, men da det ikke tidligere har været et problem, kasserede jeg tanken igen.

Har SkyDrive Pro installeret sammen med Office 2013, men bruger kun den alm SkyDrive, og kun når jeg logger ind - den er ikke connected hele tiden (bruger lokal konto til Win 8.1)
Avatar billede nksdk2 Nybegynder
15. februar 2014 - 19:10 #5
Har nu fundet frem til, at det er tjenesten Windows Search, der ikke kører.

Uanset hvad jeg gør, kan jeg ikke sparke den i gang - heller ikke under 'Tjenester'

Tips og gode råd er velkomne

Mvh
nksdk2
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2014 - 08:53 #6
Hvis du skriver msconfig i søgefeltet, og går ind der i tjenester, mener jeg der er en boks her under tjenester man også kan tjekke af.(håber det virker på samme måde her som i Win 7)
Problemet med tjenester kan være at de er afhængige i at andre kører for at selv køre, så det kan være en anden også er deaktiveret er involverer i search tjenesten.
Avatar billede nksdk2 Nybegynder
16. februar 2014 - 11:17 #7
I msconfig står tjenesten Windows Search i 'start ventetilstand' - den har jeg ikke set før.

I aftes forskede jeg videre - mange har problemet i Win 8.1, og en del gætter på, at der er en forbindelse til kørsel af diverse registry cleaners

...men en egentlig løsning er jeg ikke kommet nærmere :-/

/nksdk2