Avatar billede vuske Seniormester
12. februar 2014 - 22:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ingen login til windows 8,1

Jeg vil ikke have at jeg skal skrive login hver gang win8 åbnes eller har været i pauseskærm.
Har kørt Netplwiz.exe men det virker ikke, jeg kunne også godt tænke mig at når jeg starter computer den så går i pauseskærm og så derefter skal afgive kode
Avatar billede conz Juniormester
13. februar 2014 - 08:47 #1
Så har du ikke sat det rigtigt op i netplwiz.

Tryk WIN + R, for at åbne Kør vinduet.

Indtast netplwiz og tryk enter.

I det vindue, der kommer frem, se om "brugere skal indtaste deres kode...." (eller noget i den retning) er afmærket.

Hvis ikke, så sæt flueben i den.

Marker nu din bruger i listen nedenunder, og fjern nu fluebenet fra checkbooks, og tryk OK.

Der kommer nu et vindue frem, hvor du skal indtaste dit brugernavn og kode.

OBS: Sørg for at du indtaster dit fulde brugernavn (fx hvis du har en Microsoft konto, så er det hele emailen).

Tryk OK og genstart computeren, for at bekræfte at det virker.

Når dette er gjort, så vil din computer stadig spørge om kode, hvis den bliver låst, fx af pauseskærm eller ved WIN+L.

For at få pauseskærm, højreklik da på skrivebordet og vælg Personalisering. Vælg der pauseskærm nederst. Vælg en pauseskærm og sæt flueben i "spørg om kode ved vækning" (eller noget i den retning).
Avatar billede vuske Seniormester
13. februar 2014 - 09:34 #2
sjovt nok skrev jeg at netplwiz ikke virkede, det havde jeg prøvet - men jeg havde ikke prøvet den med pauseskærmen og det virkede send svar og du har dine point
Avatar billede conz Juniormester
13. februar 2014 - 17:10 #3
netplwiz virker, hvis du gør det rigtigt. Jeg gætter på at du ikke har skrevet dit brugernavn ordenligt, og at du derfor ikke kan få det til at virke.

Lad os først se om vi ikke kan få det hele til st virke, så kigger vi på point efterfølgende.
Avatar billede vuske Seniormester
13. februar 2014 - 22:19 #4
Jeg har de gange jeg har prøvet gjort det rigtige, det er ikke første gang jeg laver dette, jeg har bare ikke været i den situation at Windows 8 startede op i låst skærm og det er løst med at sætte den pauseskærm ind, det har jeg ikke været ude for før, så nu ved jeg det - som jeg skrev er problemet løst, så send svar
Avatar billede conz Juniormester
14. februar 2014 - 06:32 #5
Ah ok. Godt at det virker.