Avatar billede ouyllik Nybegynder
12. februar 2014 - 19:57 Der er 1 kommentar

kan ikke finde computer "a" på netværk men "a" kan godt finde de andre

Jeg har en computer (a) som har fint forbindelse på wifi. jeg har indtil i dag fint kunne dele alt indhold fra computeren på netværket, både hjemmegruppe, netværksdrev og via xmbc.

men i dag da jeg skulle prøve xmbc på min mobil kunne jeg pludselig ikke tilgå computer a, så jeg tænkte det var underligt.

jeg har prøvet fra computer b at pinge den men svaret tilbage er bare modtagervært ikke tilgængelig:/

jeg kan godt se computer b fra computer a uden problemer så forstår intet.

håber virkelig der er nogen der kan hjælpe:)
--
jeg har prøvet at flushe arp cache men heller ikke noget held.

når jeg siddder og kigger fra b og trykker på a s netværks drev siger den at der ikke er nogen med det navn, selvom det er det rigtige navn.

jeg har deaktiveret firewall

jeg har prøvet at gendanne windows men også uden held:/

jeg aner ikke mine levende råd:/
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. februar 2014 - 22:07 #1
Hvis du chekker IP# på begge maskiner, og efterfølgende prøver at pinge imellem dem, både på navn og IP# - hvad er så resultatet?