Avatar billede barth Professor
10. februar 2014 - 11:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fjern kodeord

Jeg har fået en ny notebook, Acer Aspire V5-573G dere kører Windows 8.1.

Det irriterer mig, at jeg hver gang jeg starter computeren op skal indtaste et kodeord, så det vil jeg meget gerne fjerne.

Jeg troede jeg kunne gøre det under Brugerkonti, men det lykkedes ikke.

Jeg har så spurgt Acer Support, og de siger at jeg godt kan fjerne det, men de må ikke fortælle mig hvordan, men jeg kan finde ud af det, ved at søge på nettet.

Men det er heller ikke gået så godt.

Er der en der kan hjælpe?
10. februar 2014 - 11:58 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?
10. februar 2014 - 11:59 #2
Undskyld - ser lige at der er tale in WIN 8.1  ;-)
10. februar 2014 - 12:02 #3
... det under Brugerkonti, men det lykkedes ikke... Hvad HAR du da gjort der ?
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2014 - 12:05 #4
tryk windows+R
skriv netplwiz
fjern flueben
tryk anvend
skriv adgangskode du plejer at bruge når du logger ind

tryk ok 2 gange

så er adgangskoden væk!!
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2014 - 12:07 #5
jeg har selv brugt den model flere gange så den virker
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2014 - 17:32 #6
Hvor tidligt i boot forløbet kommer denne kode?

Er det meget tidligt, kan det være bios password du skal indtaste, og så er det i bios det skal fjernes igen.
Avatar billede barth Professor
12. marts 2014 - 17:55 #7
Undskyld jeg ikke har svaret. Jeg har været væk.
Gupe: Desværre. Nu har jeg gjort som du siger, og resultatet er, at når jeg starter op siger den, at der er fejl i kodeordet. Så er jeg nødt til at taste mit windows kodeord ind, så nu er det blevet meget mere besværligt. Kan jeg komme tilbage, for det var lettere før.

Den beder om det sådan ca. midt i opstartsforløbet.
Avatar billede barth Professor
12. marts 2014 - 18:56 #8
Nu har jeg lavet systemgendannlse, så nu er jeg heldigvis tilbage fra hvor jeg startede.

Når jeg starter computeren får jeg et farvestrålende billede. Når jeg så trykker enter beder den om et kodeord. Her taster jeg så mit 4-cifrede kodeord, og så starter den uden jeg skal trykke ok eller enter.

Det er den del jeg gerne vil slippe for.
Avatar billede barth Professor
13. marts 2014 - 16:40 #9
Gupe havde helt ret. Når det ikke lykkedes for mig var det fordi jeg ikke var opmærksom på dette:

Important: If you're using a Microsoft account, be sure to enter the entire email address that you use to sign in to Windows 8 with in the User name field. What defaults there might instead be the name associated with your account, not your actual user name.

6.In the Password and Confirm Password fields, enter the password you sign in to Windows 8 with.

7.Tap or click the OK button.

Det fandt jeg ud af her: http://pcsupport.about.com/od/windows-8/fl/auto-logon-windows-8.htm

Så Gupe, Send mig et svar. Så lukker jeg sagen. Tak :)
Avatar billede barth Professor
27. marts 2014 - 08:33 #10
Som sagt er problemet løst så jeg lukker