Avatar billede barth Professor
10. februar 2014 - 11:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Scriptfejl Outlook 2013

Jeg har fået et irriterende problem på min nye Acer Aspire V5-573G notebook.

Den er lige blevet geninstalleret, og alle programmer er installeret på ny, og virker. Men så pludselig sker der det når jeg åbner min Outlook 2013, at der kommer en firkant der siger:

Der opstod en fejl i scriptet på denne side.
Linje: 278
Tegn: Side 1
Fejl: Klassen er ikke registreret
Kode: 0
URL: En lang lang linje.

Vil du fortsætte med at afspille script på denne side, og uanset jeg siger ja eller nej forsvinder boksen, og Outlook virker helt normalt.

Meddelelsen kommer hvor gang jeg starter Outlook, eller går til Outlook i dag. Ellers ser jeg den ikke i løbet af dagen.

Jeg vil jo helst undgå at geninstallere hele officepakken. Måske kan jeg starte programmet og bede den reparere?

Eller kan nogen hjælpe mig?
Avatar billede ptj_11 Forsker
10. februar 2014 - 11:56 #1
Det er ikke til at besvare ud fra det  oplyste.
Kan du hente nogle oplysninger i eventloggen?
Har du lavet nogen ændringer eller tilføjet nogle funktioner til din Outlook?
/ptj_11
Avatar billede barth Professor
10. februar 2014 - 12:35 #2
Jeg har ikke ændret eller tilføjet noget i Outlook.

Jeg er ikke klar over hvad eventloggen er og hvordan jeg ser her?
Avatar billede ptj_11 Forsker
10. februar 2014 - 13:11 #3
Da du jo næsten lige har købt din bærbare, så har du sikkert enten Windows 8 eller Windows 7.
I Windows 7 skal du klikke på startknappen ned i venstre hjørne i bunden og i søgefeltet skriver du eventvwr.msc og tryk på "Enter"-tasten.
I windows 8 trykker du samtidigt på tasterne Winkey (Flagtasten) og tasten W. I det søgefelt der fremkommer skriver du EV. Så skulle eventvieweren komme frem.
Her skal du så kigge efter enten systenfejl, eller fejl i programloggen.
/ptj_11
Avatar billede barth Professor
10. februar 2014 - 13:53 #4
Jeg kører W 8.1 og der sker ikke noget når jeg trykker på flagtasten og W
Avatar billede ptj_11 Forsker
10. februar 2014 - 14:09 #5
Det kan tænkes, at du skal være i desktopmode for at det vil virke. Har du prøvet det?
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
10. februar 2014 - 14:12 #6
Du kan også forsøge ved at gå via kontrolpanelet/System og Sikkerhed/Administrer/Log
/ptj_11
Avatar billede barth Professor
10. februar 2014 - 14:41 #7
Under System har jeg:

Enhedshåndtering, indstillinger for fjernforbindelse, systemkbeskyttelse og avancerede systemindstillinger.

Jeg har ikke Sikkerhed/Administrer/Log/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
10. februar 2014 - 14:46 #8
Jeg kan se, at du tidligere har haft et tilsvarende problem. Det løste du ved at hente opdateringer til din maskine.
Har du sikret dig, at alle tilgængelige opdateringer er hentet og installeret?
/ptj_11
Avatar billede barth Professor
10. februar 2014 - 14:58 #9
Hold da op. Du har fuldstændig ret. Jeg har haft det samme problem før, og det blev løst ved opdatering.

Den er fuldt opdateret nu, så mon ikke det forsvinder af sig selv ved næste opdatering.

Tak fordi du mindede mig om det. Jeg havde helt glemt det.
Avatar billede barth Professor
10. marts 2014 - 08:31 #10
Så er problemet løst af sig selv. Det er nok lige som sidst, at en opdatering har løst problemet.