Avatar billede Monkeybrain Juniormester
07. februar 2014 - 20:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Multipart/form-data og ÆØÅ

Er der nogle der kan svare mig på hvordan det stort set er umuligt at få ÆØÅ med i et inputfelt når man sender med enctype Multipart/form-data.

Evt. nogle bud på at få den til det?
Avatar billede keysersoze Guru
07. februar 2014 - 20:26 #1
hvordan eller hvorfor :)

Normalt skyldes problemer med æøå at ikke alle dele af applikationen kører samme encoding/charset//codepage - det gælder både fx hvordan din fil er gemt, hvordan serveren håndterer håndterer det og hvordan dit upload komponent er sat op.
Avatar billede Monkeybrain Juniormester
07. februar 2014 - 20:50 #2
Hvad vil du mene jeg kan gøre ved det?
Avatar billede Monkeybrain Juniormester
07. februar 2014 - 20:51 #3
Kan jeg feks. køre to forms hvor den ene er multipart og den anden er ikke?
Avatar billede Monkeybrain Juniormester
07. februar 2014 - 21:10 #4
Jeg bruger SoftArtisans.FileUp feks.
Avatar billede keysersoze Guru
07. februar 2014 - 22:56 #5
http://www.web-dev.dk/post/2009/07/31/Korrekt-visning-af-specielle-karakterer-character-encoding.aspx

Derudover så har komponenten som skrevet en property du kan sætte;

xxx.CodePage = 65001
Avatar billede Monkeybrain Juniormester
07. februar 2014 - 23:29 #6
Godt indlæg på Web-dev. Meget nyttet. Heldigvis var det ikke det der var problemet, men deriode CodePage Stykket.

Jeg syntes SoftArtisans Dokumentation drillede mig en del men heldigvis var du der til at hjælpe. Smid du et svar.
Avatar billede keysersoze Guru
08. februar 2014 - 00:35 #7
svar