Avatar billede Imik Nybegynder
03. februar 2014 - 14:36 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Væk på min eksterne hardisk

Jeg har gemt en masse dukomenter på en ekternhardisk, og kontrollerede lige efter at jeg havde gjort det, at de var der.

Nu efter et stykke tid vil jeg så hente dem over på min PC som har været til rensning, og nu er alle dokumenterne på den eksterne harddisk ikke at se.

Før når jeg koblede den eksterne hardisk til stod den i computer oversigten som Toshiba... nu står den som recovery.

Hvad er der lige sket?

Og er der noget at gøre ved det?
Avatar billede MADOlsen Forsker
03. februar 2014 - 14:57 #1
Og det er ikke bare fordi, at den eksterne harddisk nu har fået et nyt drevbogstav? Eller mangler at få tildelt et drevbogstav?
Avatar billede Imik Nybegynder
03. februar 2014 - 15:01 #2
Det ved jeg ikke, er ikke ligefrem nogen ørn til dette. Men hvis vi nu siger at det er det der er problemet, hvordan løser jeg så det?
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2014 - 16:22 #3
Hvis disken har fået et andet drevbogstav, vil den alligevel kunne ses i "Denne computer" Hvis den ikke står der, så se om den står i "Diskhåndtering" Hvilken windows version har du?
Avatar billede Imik Nybegynder
03. februar 2014 - 16:33 #4
Jeg har windows 7.

Den sår som F drev: Recovery
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2014 - 19:16 #5
Vil det sige, at Disken står i Denne computer som "F" ? Og hvad sker der når du prøver at åbne den?
Avatar billede Imik Nybegynder
04. februar 2014 - 13:16 #6
Den viser disse ting:

Mappe - Boot
Mappe - efi
Mappe  - sources
blank - Bootmgr.efi
?? -  reagent
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2014 - 13:46 #7
Jeg må desværre indrømme, at jeg ikke forstår hvad der sker.
EFI (Extensible Firmware Interface)??? Det lyder som noget der slet ikke skulle være på en ekstern HDD. Og det er mystisk at disken i
"Denne computer" hedder Recovery. De plejer ikke at hedde andet end det man selv kalder dem plus et drevbogstav. Er du nu sikker på, at det er den rigtige eksterne HDD du har fundet frem?
Avatar billede Imik Nybegynder
04. februar 2014 - 13:59 #8
Ja, jeg har kun den ene. Men så må jeg nok bare accepterer at dokumenterne er blevet væk.

Men tak for hjælpen.
Avatar billede MADOlsen Forsker
04. februar 2014 - 14:53 #9
Kan det ikke tænkes, at der efter den rensning som du omtaler, er dukket et Recovery-drev op, som ikke har noget med den eksterne harddisk at gøre?

Hvis du piller harddisken fra, forsvinder drev F så?
Avatar billede Imik Nybegynder
04. februar 2014 - 15:02 #10
ja det gør den

Men så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2014 - 17:04 #11
Det er vigtigt, at du går ind i Diskhåndtering og ser om disken er der, og hvis den er, hvad der så står om den.

Kontrolpanel - System og sikkerhed - Opret og formater harddiskpartitioner.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2014 - 17:13 #12
Her er et eksempel på hvordan det ser ud (fra nettet)
http://peecee.dk/upload/view/431142
Avatar billede Imik Nybegynder
06. februar 2014 - 19:58 #13
Tak, nu tror jeg jeg finder ud af det.