Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2014 - 23:12 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

formattering/recovery

hvad er forskellen på "at formattere harddiscen" og en "recovery"
???
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2014 - 23:37 #1
Forskellen er at ved formatering slettes filindholdet og disken er tom.
Ved recovery overskrives c drevet med et image der sender computeren tilbage til fabriksindstillinger som den var da den blev købt, med Windows og diverse installerede programmer.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2014 - 23:41 #2
Nu er der flere måder at formatere på.
Der er fuld formatering og express formatering.
Ved express formatering formateres der kun på filoplysninerne, så windows ikke kan se filerne.
Ved fuld formatering mener jeg disken den bliver overskrevet.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2014 - 00:15 #3
#1 og #2
tusind tak for infos.
læg lige et svar så får du points
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2014 - 12:13 #4
velbekomme. Ping
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2014 - 12:18 #5
Måske har jeg misforstået lidt med hensyn til over skrivning ved formatering.
I følge en anden bruger overskrives der ikke ved formatering. Når man bruger fuld formatering scannes efter dårlige sektorer.
Det skulle være forskellen på de to formaterings former.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2014 - 13:29 #6
det jeg ligesom efterflg. dit svar har fundet ud af er flg.
.  recovery: lægger et nyt styresystem "ovenpå" det gl. (dvs. det gl. i realiteten stadigvæk er "underneden")
HVORIMOD
.  en formattering: fjerner ALT og lægger et helt helt NYT på efterflg. (uden nogen rester af det gl.)
dit svar var super for mig og jeg gi`r dig points for hjælpen.
Avatar billede HKW Nybegynder
03. februar 2014 - 13:55 #7
[i]recovery: lægger et nyt styresystem "ovenpå" det gl. (dvs. det gl. i realiteten stadigvæk er "underneden")[i]

Det gamle skal nok i gåseøjne. Det svarer til at smide den gamle letmælk ud og købe en ny.
Avatar billede HKW Nybegynder
03. februar 2014 - 14:01 #8
Dvs recovery er faktisk det samme som formatering+geninstallering. Det er blot automatiseret.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2014 - 14:14 #9
det er ikke sådan jeg har forstået det. jeg har forstået det sådan:
.  at ska´ men virkelig blanke sin pc af er det via formattering.
.  og såfremt man "nøjes" med en recovery vil der være rester tilbage som kan forstyrre en ny opsætning og dermed måske ikke løser det problem man har.
04. februar 2014 - 06:22 #10
En RECOVERY SLETTER også ALT 'rester' på systemet !!!
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2014 - 08:48 #11
#10
vil det sige, at en recovery og en formattering er nøjagtigt det samme?
altså der er ingen fordele ved det ene fremfor det andet?
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2014 - 08:54 #12
#10
det kan ikke være rigtigt fordi:
når jeg laver recovery`er så er samtlige HP-ingrediencer der bagefter.
det vil de da ikke være ved en formattering og efterflg. indlæsning af et helt nyt styresystem - vel? så er jeg vel på helt bar bund- ikke og har kun styresystemet?
Avatar billede HKW Nybegynder
04. februar 2014 - 10:26 #13
HP har lavet en standardinstallation med Windows + drivere + diverse. Denne samlede installation laver du, når du foretager en "recovery".

Alle dine filer og installerede programmer på dit c-drev vil forsvinde, når du laver en recovery.

Så ønsker man, at den skal se ud, som da man købte den, så laver man en recovery.
Avatar billede HKW Nybegynder
04. februar 2014 - 10:28 #14
Når it-nørder taler om "formatering", så handler det kun om at slette. Dvs. du står med en tom harddisk (evt. kun c-drev) efterfølgende.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2014 - 14:59 #15
#14
jamen - så må det da være en formattering af hard-discen (C-drevet) jeg skal lave - ikke?
jeg ønsker at stå med en totalt blank pc (uden HP-ingredienser) og herefter blot isætte WINDOWS 7-inst.-dvd.
s.u. - håber jeg???
Avatar billede HKW Nybegynder
04. februar 2014 - 16:45 #16
Ja.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2014 - 18:06 #17
#16
læg lige et svar så jeg kan gi`dig point - tak!
04. februar 2014 - 21:37 #18
HAR du en ORIGINAL WIN7 DVD ?
Altså IKKE en HP Recovery  CD/DVD !!!
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2014 - 23:16 #19
#18
ja - jeg har en win 7 uden HP-ingredienserne - altså en "ren" een.