Avatar billede cooldad Nybegynder
02. februar 2014 - 22:16 Der er 5 kommentarer

Java virker ikke i Chrome

Må desværre melde mig i klubben af brugere hvor Java driller i Chrome på min Win7 64bit PC.
Kan ikke køre NemID i Chrome men kører fint i IE9. Har virket fint i Chrome i årevis indtil for nylig.
Når jeg logger på netbank eller blot Java's egen test site (!) får jeg en pop-up box med denne besked:
"Application Blocked by Deployment Rule Set".. Could not verify self-signed Deployment rule set jar
Når jeg trykker OK i boxen, kommer der en ny box:
"The Application cannot be run"
Jeg har været mange tråde igennem og synes at jeg har forsøgt stort set alt:
- Afinstalleret og geninstalleret Java til nyeste version 7 update 51
- Chekket Chrome/plugins og Java version 10.51.2.13 er aktiveret
- Checkket indstillinger for indhold og her står både JavaScript og plug-ins til "tillad altid" og kør automatisk uden undtagelser

Gode råd er mere end velkomne :)
Avatar billede repsakasper Juniormester
02. februar 2014 - 23:41 #1
Når du installere Java, gør du det så via Chrome eller IE?
For når jeg installerer/opdaterer Java i Chrome, virker det aldrig. Uanset hvor mange gange jeg opdaterer/installerer.
Men gør jeg det bare 1 gang via IE, så virker det upåklageligt.

Kan ikke forklare hvorfor, men ved mange har samme problem. Hvis nogen ved hvorfor Chrome ikke kan bruges til at installerer Java, så vil jeg dog gerne vide det :) For det er mig et mysterium.
Avatar billede cooldad Nybegynder
03. februar 2014 - 11:13 #2
Har downloaded via Chrome, men den installeres jo blot på PC'en. Har endvidere prøvet at installere som administrator uden ændring. Har også af- og geninstalleret Chrome uden ændring.
Avatar billede repsakasper Juniormester
03. februar 2014 - 11:26 #3
Ja, men som jeg skrev, så er det en mærkelig fejl, prøv at hente Java gennem IE, og se om det ikke virker (følg en genstart efter installation af Java via IE).
Avatar billede cooldad Nybegynder
03. februar 2014 - 11:45 #4
Well..man skal jo bruge to exe-filer:
jre-7u45-windows-i586.exe og chromeinstall-7u51.exe

Så man kan ikke installere en Chrome Java via IE.
Avatar billede repsakasper Juniormester
03. februar 2014 - 12:07 #5
Ja, men Chromeinstall virker bare ikke. (i hvert fald aldrig for mig). Og jeg har prøvet at afinstallere JAVA helt, og så KUN installere windows i586.exe, og så virker den også i Chrome. Spørg mig ikke hvorfor. Men sådan er facts bare. Mit forslag er derfor stadig, PRØV!
Det er ikke et engangstilfælde, det er samme tilfælde på min bærbar, min stationær, min fars og min mors computer, samt de kamerater jeg har hjulpet med samme.

Hvis du ikke har tænkt dig bare at prøve, ja så kan jeg ikke hjælpe videre.