Avatar billede lurup Ekspert
31. januar 2014 - 13:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Gemme mappe på Domæne og workstation

Jeg har en Domæne bærbar på mit arbejde som selv synkroniser men jobbets server når jeg kommer på jobbet.
Kan jeg lave så jeg også har den synkroniseret mappe på min alm pc ???
Også så jeg laver noget på min alm pc skal det kunne findes på min domæne pc ??
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2014 - 03:38 #1
hvorfor lader du ikke en IT mand på dit arbejde ordne det ?
det er nok den eneste som kan lave det korrekt, og det er ikke smart at folk bare kan koble deres private computere på i firmaet, det giver kun sikkerhedsproblemer og risiko for virus.

jeg synes i må da have en IT mand på dit arbejde ?

det er mit bedste råd.

men ja, man kan godt lave det du vil have.
Avatar billede lurup Ekspert
03. februar 2014 - 08:52 #2
Hej

Jeg er IT manden og har stillet spørgsmålet for at kunne udføre opgaven.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. februar 2014 - 20:21 #3
Heps.

  Ok, men som den ansvarlige IT-mand i firmaet, sørger du naturligvis for at medarbejderne ikke blander virksomhedens assets med private, ikke sandt?

  Men du kunne jo gøre det med et simpelt script med en robocopy med {/mir] på, så spejler den indholdet fra kilde til destination. Så kan du jo schedulere kørslen, hvis ikke brugeren kan overskue at køre det selv, inden de tager laptoppen ud af dock'en.

De bedste hilsner
Avatar billede lurup Ekspert
04. februar 2014 - 22:00 #4
Glæder mig til en løsning jeg kan arbejde videre med
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. februar 2014 - 15:36 #5
...og hvad er der i vejen med forslaget i #5???
Avatar billede lurup Ekspert
10. februar 2014 - 20:16 #6
Crk mener du #3 ??

Hvis ja har jeg brug for lidt mere hjælp til at udføre det
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. februar 2014 - 20:40 #7
Godt, vi tager den fra en kant af:

1. Som IT-mand i firmaet antager jeg, at din allerførste opgave i denne sammenhæng er, at sikre at medarbejderne ikke blander deres private enheder med virksomhedens.

2. Skulle det så af en eller anden årsag være ligegyldigt, kan du lave en simpel cmd-fil, placeret på brugerens skrivebord med følgende indhold:
---
@echo off
net use x: [unc-sti] /user:[domæne\][brugernavn]
robocopy [kilde] x: /mir
---

3. Skal det ske automatisk, kan du gå ind i Kontrolpanel, under Administration og vælge Opgavestyring. Så kan du automatisere kørslen af jobbet.

De bedste hilsner
Avatar billede lurup Ekspert
10. februar 2014 - 21:02 #8
Lyder spændende
Hvis min Bruger er svend og domæne er www.bebe.dk

Vil det så se sådan ud ??

@echo off
net use x: [unc-sti] /user:[bebe.dk\][svend]
robocopy [kilde] x: /mir
Avatar billede lurup Ekspert
07. marts 2014 - 22:02 #9
Lukket