Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2014 - 18:02 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Elektronisk manual til betjening af besøgende i virksomhed. Hvilken software?

I mit firma findes der i øjeblikket en papirs manual, der indeholder de regler og håndtering af opgaver, spørgsmål og andet man møder i sit arbejde i Receptionen. Der er mange små detaljer og tit skal der komme et hurtigt svar til gæsten. Derfor vil det både være lettere og mere professionelt, samt øge servicen hvis denne manual fandtes online

Beskrivelse af projekt:

Når man søger på et ord skal der fremkommer en tekst på det man søger. Online manualen skal være nem at opdatere, som at tilføje nye tiltag, ændre i eksisterende eller slette. Disse rettelser skal administreres de receptionsmedarbejdere, som har ansvar for manualen. Hvis muligt vil det være godt hvis brugerne (folk, der sidder i Receptionen og betjener gæsterne) kan tilføje kommentar til et pågældende område, men ikke ændre i grundinformationen.

Eks på søgning:

Indtaster ordet: Svingdør -> Så kommer der en liste med filer i manualen, der indeholder ordet svingdør. Derefter vælger man hvilken tekst man vil læse, der passer til det man søgte.

Har nogen et forslag? Gerne Open Source - eller en hostet løsning?
Avatar billede madklub Guru
29. januar 2014 - 19:12 #1
Et Excelark med tre kolonner:
'Opslagsord','Tekst','Kommentarer'
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2014 - 20:00 #2
#madklub: Det må du forklare nærmere. De, der skal håndtere løsningen er IT-svage. Al respekt for Excel, men....
Avatar billede madklub Guru
29. januar 2014 - 21:09 #3
Avatar billede supertekst Ekspert
30. januar 2014 - 09:14 #4
Alternativ:
Scan den bestående manual. Måske som tekst eller alternativt som "billede". Indsæt i en database, hvor der kan suppleres med tekst. Brugergrænsefladen skal være så enkel som mulig.

Hvis i råder over Microsoft Office - så kan dette udvikles heri.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2014 - 18:30 #5
Tak til begge. Smid begge et svar.

Tak fordi I tog jer tid til at svare!
Avatar billede madklub Guru
03. februar 2014 - 18:45 #6
Svar
Avatar billede supertekst Ekspert
03. februar 2014 - 23:07 #7
Selv tak.
Hvad bliver løsningen så?