Avatar billede max-payne Nybegynder
29. januar 2014 - 08:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Word

Jeg er ved at skrive noget i Microsoft Word (2000).
Når jeg skifter til næste linie så bliver første bogstav stort.
Det skal kun være store bogstaver ved nye afsnit og efter punktum (.) Ikke på alle ligener.
Hvad gør jeg ?
Kører XP Home SP3
Avatar billede supertekst Ekspert
29. januar 2014 - 08:41 #1
To select the Capitalize first letter of sentences option, follow these steps: 1.On the Tools menu, click AutoCorrect.
2.On the AutoCorrect tab, select the Capitalize first letter of sentences check box.
3.Click OK.

Det må være i den nævnte kontekst..
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
29. januar 2014 - 09:39 #2
Hvis du vil bevare dine nuværende indstillinger:
Hold shift tasten nede ved de linjeskift, hvor du ønsker lille begyndelsesbogstav. Det kaldes en "blød retur".
Venlig hilsen
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. januar 2014 - 10:39 #3
Nu er det længe siden jeg brugte Office 2000 men er der ikke et sted under funktioner  en linje hvor der står Indstillinger for Autokorektur ? der er muligheden fjern flueben i første bogstav med stort?
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. januar 2014 - 10:41 #4
Ellers er der meget hjælp at hente på Lenes blog!
http://wordblog.thedoctools.com/#post63
Avatar billede max-payne Nybegynder
30. januar 2014 - 08:41 #5
#1  Jeg er desværre ikke så god til engelsk.
Kan jeg ikke få det på dansk ?
Avatar billede supertekst Ekspert
30. januar 2014 - 08:56 #6
Hvis du kan finde hvor "Autokorrektur" kan indstilles - så er det måske der. Evt. prøv at søg i Words hjælp.
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. januar 2014 - 08:57 #7
Avatar billede max-payne Nybegynder
17. marts 2014 - 17:32 #8
#7  Der skal selvfølgelig være stort bogstav i ny sætning, men ikke ved linie skift.
Dit forslag virker ikke.