Avatar billede FH7500 Nybegynder
27. januar 2014 - 22:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne reklamelinks i IE11

Hej

Jeg har fået et underligt problem når jeg anvender IE 11. Hvis jeg forsøger at åben et reklamelink på Google.dk, så får jeg denne besked:
"Denne side kan ikke vises"
•Kontrollér, at webadressen http://www.google.dk  er korrekt.
•Søg efter siden med søgemaskinen.
•Opdater siden om et par minutter.
Alle andre links kan åbnes som normalt.
Af andre mystiske ting som måske har noget med dette at gøre, så sletter den mine indtastninger med jævne mellemrum når jeg f.eks. skriver en mail via webmail eller f.eks. da jeg loggede på Eksperten.dk, så slettede den min indtastning undervejs - nærmest som om at den opdaterer siden.
I går oplevede jeg at jeg skulle bestille en vareprøve fra en webshop, men jeg kunne ikke klikke op "Submit" knappen.
Jeg ved ikke om der er nogen sammenhæng, men det er opstået på ca. samme tid.
Jeg har forsøgt at ændre lidt på sikkerhedsindstillingerne i IE, men uden held.
Jeg har for nylig kørt en rens med CCleaner og Malwarebytes.
Det skal også lige nævnes, at hvis jeg i stedet anvender Crome, så er der ingen problemer, så det må jo være noget med IE - eller hvad - nogen bud?
NÅ - kan så heller ikke trykke på "opret" vedr. dette spørgsmål, så må jeg en tur via Crome igen :)

Mvh. Flemming
28. januar 2014 - 09:50 #1
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede FH7500 Nybegynder
28. januar 2014 - 18:37 #2
Her kommer så loggen fra AdwCleaner.

# AdwCleaner v3.010 - Report created 28/01/2014 at 18:10:45
# Updated 20/10/2013 by Xplode
# Operating System : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (32 bits)
# Username : Flemming - FLEMMING-PC
# Running from : C:\Users\Flemming\Downloads\AdwCleaner.exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Extensions\{898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5}

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v11.0.9600.16428

-\\ Google Chrome v32.0.1700.76

[ File : C:\Users\Flemming\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [8888 octets] - [05/01/2014 20:48:50]
AdwCleaner[R1].txt - [1302 octets] - [28/01/2014 17:47:49]
AdwCleaner[S0].txt - [8268 octets] - [05/01/2014 20:50:56]
AdwCleaner[S1].txt - [1231 octets] - [28/01/2014 18:10:45]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S1].txt - [1291 octets] ##########
28. januar 2014 - 20:20 #3
Hmmm... det var ikke meget  ;-)

Hvad så nu ?
Avatar billede FH7500 Nybegynder
28. januar 2014 - 21:38 #4
Har desværre ikke hjulpet :(
Avatar billede FH7500 Nybegynder
30. januar 2014 - 22:22 #5
Så fandt jeg endelig en løsning på problemet med reklamelinks fra Google.
Efter en opdatering af Avast antivirus er der kommet en funktion, som hedder reklame-sporing. Denne funktion forhindre adgang til alle reklamer på Google. Efter deaktivering af denne funktion fungerede alle links igen :)
Avatar billede Maj14 Nybegynder
15. februar 2014 - 14:58 #6
Jeg har samme problem - og tillige Avast (Avast Internet Security), men ved så ikke lige, hvor jeg deaktiverer reklame-sporing. Du vil vel ikke være rar at forklare, hvor og hvordan jeg gør det?
På forhånd tak ;-D