Avatar billede wl2000 Nybegynder
19. januar 2014 - 13:17 Der er 1 kommentar

Macbook Pro 13" Retina - Late 2013 - INGEN HARDISK EFTER GENSTART

Hej alle eksperter!

Jeg blev for 1½ måned siden, den lykkelige ejer af en ny Macbook pro retina. Det ville jeg torsdag i denne uge, fejre ved at smide en kop skoldhed sort kaffe, direkte ned i manskinen! Hurraaaaa! Jeg skyndte mig, som den ansvarlige macbook ejer jeg jo tydeligvis er, at slukke maskinen, vende den på hovedet over et håndklæde, og lade den "dryppe af". Herefter blev der sat en varmeblæse til at blæse på maskine, mens den - stadig på hovedet, blev stående slukket i 2 døgn. Så vovede jeg mig til at tænde maskinen! Så sker der følgende:

- Den starter op med karakteristisk maclyd, står i små 20 sekunder, hvorefter en mappe med en blinkende spørgsmåltegn i, dukker op!
- Jeg googler, og finder frem til at det er harddisken den ikke kan finde. Jeg genstarter Mac'en, mens cmd, og (den knap der ligner en gryde) R + P holdes nede, hvorefter Ram'ene åbenbart skulle blive reset.
- Den starter op som før dens kaffe-oplevelse, og loader Maverick uden problemer. Jeg kører stresstest, prøver et par grafikkrævende spil - ALT kører uden problemer. Jeg lukker den ned.

- Næste genstart - samme problem - blinkende mappe med spørgsmålstegn. Jeg bruger timemachine og laver systemgendannelse.

- Samme problem eksisterer stadigt, Jeg prøver en clean install af Ios, men når jeg kommer til punktet hvor jeg skal vælge HD som styresystemet skal installeres på, er der intet....

- Hvad fa.... sker der ?!

- Så mit spørgsmål: Hvad skal jeg gøre, får at få den op at køre som normalt ? (Eller skal jeg allerede nu give op, ringe til forsikringen og få den repareret hos eplehuset)

Pft til alle eksperter...
Avatar billede wl2000 Nybegynder
19. januar 2014 - 21:16 #1
Ingen bud ???