Avatar billede sarajeppe Nybegynder
16. januar 2014 - 14:07 Der er 8 kommentarer

windows 7

Hej.
På min bærbare HP probook 4520s er harddisken stået af,jeg har ingen recovery disk fået lavet. jeg sætter en ny harddisk i, kan jeg så installere Windows 7 fra en anden disk (den til min stationære pc)og så bruge produktnøglen som er klistret fast på den bærbare ?. eller vil produktnøglen referere til Windows 7 diskén.
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2014 - 14:14 #1
Produktnøglen er til den type win7, som den er købt til. Win 7 Home, Win 7 pro osv. Så har man en disk som svarer til nøglen, kan den bruges andensted. HVIS altså det ikke er en OEM, for så følger nøglen den maskine, som den først er installeret på.
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2014 - 14:16 #2
Ps. Og en windows kan kun registreres på 1 maskine. Så flytter man den til en anden, skal den første slettes og den anden registreres i stedet. Måske gennem Microsoft.
Avatar billede Blandy Praktikant
16. januar 2014 - 14:42 #3
Du skal have fat i et windows 7 medie, som er den samme windows 7 version, som din laptop er født med. Går ud fra det er windows 7 home. Så kan du genbruge din licens til den samme laptop, som er på det klistemærke.

Du kan i princippet godt bruge den fra den stationær, hvis det er samme windows version som din laptop er født med. Det er licensen der bestemmer om du kan bruge den som OEM, volume, eller en flytbar licens.
Avatar billede sarajeppe Nybegynder
16. januar 2014 - 14:54 #4
Ok. Det lyder så som om, jeg godt kan bruge medie´t (dvdén) fra min stationære pc, men produktnøglen fra min bærbare. da det begge er Windows 7 home Premium 64-bit.
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2014 - 15:04 #5
Ja når bare den fra den stationære ikke er OEM. Det er ligemeget hvad den fra den bærbare var, når den ikke bruges alligevel.
Men du har også den mulighed, at købe en Recovery fra HP.
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2014 - 15:06 #6
Rettelse: Nej du skal også bruge nøglen fra din stationære, da nøglen til din bærbere er til en OEM, hvis den var installeret da du købte den.
Avatar billede sarajeppe Nybegynder
16. januar 2014 - 16:03 #7
OK.og tak for hjælpen :-)
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2014 - 22:44 #8
Velbekomme, husk at lukke. Du kan bare selv lægge et svar:-)