Avatar billede bing89 Nybegynder
14. januar 2014 - 18:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

object class fra variabel

Jeg ønsker at vide om det på nogenmåde er muligt at få navngivet et objekt udfra en variable... F.eks.

$objClass = 'Bruger';

class $objClass{

}

Jeg er godt klar over at det ikke er muligt at skrive 'class $variabel'... Men er der et andet trick?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. januar 2014 - 18:54 #1
Nej - men det har du heller ikke noget fornuftigt at bruge til.
Avatar billede repox Seniormester
14. januar 2014 - 19:24 #2
Jeg er enig med #1 - det giver ingenlunde mening at have brug for.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. januar 2014 - 20:03 #3
Man kan ikke.

Men der er blevet stillet forslag om anonyme klasser i PHP.

Og lidt afhaengig af behov og hvordan man implementerer anonyme klasser i PHP, saa kunne det maaske bruges.

Men det hjaelper naturligvis ikke her og nu.
Avatar billede bing89 Nybegynder
14. januar 2014 - 20:27 #4
:) Nu var det ikke fordi jeg skulle bruge det, som eksemplet over - det var blot for at gøre spørgsmålet nemmere at forstå... :)

Men tak for svarene..
Avatar billede repox Seniormester
14. januar 2014 - 20:50 #5
Hvorfor stille et spørgsmål om noget som det egentlig ikke handler om?
Avatar billede bing89 Nybegynder
14. januar 2014 - 21:02 #6
Fordi jeg skulle vide om det var muligt(da jeg ikke selv kunne finde noget), inden jeg gik videre med det jeg havde tænkt mig(som jeg nu dropper).
Avatar billede bing89 Nybegynder
16. januar 2014 - 01:50 #7
Nogen som vil have point?
Avatar billede repox Seniormester
16. januar 2014 - 22:25 #8
#1 gav jo svaret, men han samler ikke point. Måske arne_v vil have nogen for at komme med supplerende oplysninger?
Avatar billede bing89 Nybegynder
18. januar 2014 - 01:33 #9
Jeg lukker så :)