Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2014 - 00:21 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

intranet ??? windows 7-explorer 11

Windows 7 serv.pack 1 - Explorer 11

Explorer kommer hele tiden med et skilt med flg. medd.:
"intranetindstillingerne er som standard slået fra"
"slå intranetindstillingerne til"
og der er en knap hvor jeg kan "slå dem til!"

jeg har kun én pc ligenu men har i en kort periode udover min sædv. pc haft min gl. (tidl.) pc sat til ved tvèt.
i den forb. blev der ændret noget under netværks- og delingscenter.

nu er den gl. pc fjernet og efter den blev fjernet har jeg problemer med Windows update. og mange fejlfindingsprocedurer kommer med flg. resultat: "ingen netforbindelse"!

MEN jeg kan gå på nettet - jeg kan bare ikke modtage Windows opdateringer.

i netværks- og delingscenter står der:
hjemmenetværk samt LAN-forbindelse men udfor hjemmegrupper står der: "klar til at oprette"
tegningen her viser flg. forbindelse:
min pc til netværk til internet.
14. januar 2014 - 06:37 #1
Prøv dette ->

IE - Funktioner - Advanceret - [Nulstil]

og/eller

IE - Funktioner - Advanceret - [Gendan advanceret indstil...]
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2014 - 12:27 #2
jeg har udført begge dele, men får stadig samme fejlkode i Windows update:
80072F78
Microsoft har indrømmet, at win 7 - 64 baserede pc´er har fået en update-fejl og har på mic.dk rådet indehaverne af disse pc´ere til at downloade en hot-fix-setup. det har jeg gjort og den er inst. via set-up og fremgår af Windows update.
ovst. fejlkode vedrører iflg. div. i google-søgningen mangel på synkronisering af uret med Microsoft og mit ur passede, men udførte alligevel en ny synkronisering.
så det med uret og det med Microsofts indrømmelse stemmer ikke overens. jeg har printscreen af både texten med indrømmelsen samt linket i denne hvor set-up`en lå, men jeg kan ikke uploade noget her på experten og jeg kan ikke kopiere noget ind.
har kørt samtlige foreslåede fejlfindingsprocedurer (incl. pc-doktor)og alle munder ud i flg. resultat: "ingen netforbindelse."
og en recovery (hvilket jeg ville være træt af igen igen (efter i alt ca. 10 stk. på 3 år) ville jo ende med samme resultat som det nuværende.
så næste tiltag er containeren.
14. januar 2014 - 13:06 #3
Lige en hurtig - du kan bruge

http://gratisupload.dk/

til at "Uploade" evt. billeder mm. og skrive LINKET direkte dertil her i tråden ...
Det er der mange andre der gør ...
14. januar 2014 - 13:08 #4
Tanke: Slet / Nulstil ALT indenfor Netværk / Netværks opsætning...
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2014 - 14:22 #5
#3
nulstillingen hjalp ikke på Windows update - jeg brugte begge metoder og genstartede.

link til filerne vedr.:
microsoft-indrømmelse af update-fejlen
plus samtidig henvisning til hot-fix-filen som altså heller ikke hjalp

linket er: http://gratisupload.dk/upload/
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2014 - 14:25 #6
#4
karise_larry
du skriver "nulstil alt indenfor netværk"
jeg aner ikke hvordan jeg gør?
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2014 - 14:29 #7
jeg skrev vistnok linket forkert - de 2 link kommer her:

http://gupl.dk/706233/

http://gupl.dk/706234/
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2014 - 14:31 #8
#4
ja - det er forkert - de 2 filer ligger som doc-filer og kan ikke ses.
kan jeg omdøbe dem og hvis ja så til hvilket fil-format???
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2014 - 14:33 #9
#
filerne er doc-filer?
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2014 - 07:32 #10
TAK  MICROSOFT
og .....dem herinde som har forsøgt at hjælpe mig.
JEG  TROR, at det er alle de fejlfindingsprogrammer jeg har kørt samt først og fremmest programmet fix-it (hentet på microsoftsiden.
modtog her til morgen 6 Windows updates.
15. januar 2014 - 13:37 #11
PS: Du bør lægge sådanne "ScreenShots" i et grafikformat *.JPG og ikke Word *.DOC format ...

Du kan bruge WIN7's "Klippeværktøj" til at udklippe en valgfrit udsnit af skærmbilledet...

---

...modtog her til morgen 6 Windows updates. ...
Nummer 2 tirsdag i hver måned udsender M$ Windows/Office opdateringer .. så det har vi alle fået ;-)

---

Hvordan er status så nu ???
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2014 - 15:51 #12
der er så den forskel mellem alle jer andre og mig, at de 6 x updates var ikke via Windows update`s automatiske indstilling men fordi "løsningscentret" pludselig dukkede op i morges med en firkant hvori der stod, at jeg ku´ta´de opdateringer via løsningscentret. så altså Windows update er stadigvæk i udu og kommer stadigvæk med ovst. fejlkode - jf. spørgsmålet.
og så håber jeg på/regner jeg med, at medio februar kommer løsningscentret igen frem med samme tilbud.

#11
og og og du kender mig vel efterhånden godtnok her fra experten.dk til at vide, at det du skriver i #11 kan jeg ikke finde ud af.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2014 - 20:03 #14
MIN LØSNING AF PROBLEMET:

skriver jeg her for hvis andre har samme problem - min løsning var flg.:

vi oprettede en extra/ny "administrator-profil (under brugerkonti) og denne kunne windows-update.

herefter naturligvis en overførsel fra min back-up på den externe hard-disc af billeder, dokumenter, favoritter og set-ups til den ny-oprettede profil - hvorefter den uduelige profil blev slettet.

tak for jeres interesse i mit sp.mål.