Avatar billede jhjorsal Mester
09. januar 2014 - 11:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Systemafbildning = Recovery

Hvis jeg ligger en Windows ind på en pc' er og derefter laver en systemafbildning, svare det så til en Recovery, altså en total kopi af afbildningstidspunktet ?
Mvh
Johnny
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2014 - 12:29 #1
Det er ikke helt det samme. Med en recovery begynder du forfra, fra fabriksinstillingen. Hvis du laver et Image, får du en  komprimeret udgave af windows inklusiv alle de data som du selv har lagt der.
Det vil sige, at når du genskaber fra et Image, bliver det nøjagtig, som du selv har lavet det, og lige til at køre videwre med.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2014 - 12:31 #2
Ps. Med Recovery tænker jeg på den som ligger på harddisken når man køber en PC med windows. Eller den kan ligge på en DVD.
Avatar billede jhjorsal Mester
09. januar 2014 - 12:39 #3
Okay vil det så sige at hvis jeg kører en Recovery ind først, ligger alle de opdateringer ind der er, og de programmer jeg ønsker som standard, og derefter laver en systemafbildning, så kan jeg nøjes med at ligge systemafbildningen ind hver gang jeg ønsker at starte forfra?
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2014 - 12:50 #4
Ja lige præcis. Den slags programmer kan startes fra windows, men man skal huske at lave en Image-recovery disk for det tilfæld, at windows går helt ned. Og selve det Image man laver, må selvfølgelig ikke ligge på C-drevet, men på en anden partition, og allerbedst også på en backup, da det sker, at hele HDD stopper.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2014 - 12:53 #5
Ps. det er upraktisk, i den forbindelse, at have et C- drev over 70-80GB, da det image man laver selvfølgelig får størrelse af de data, som ligger der - men ikke af pertitionens størrelse.
Avatar billede jhjorsal Mester
09. januar 2014 - 12:53 #6
Supertak
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2014 - 12:58 #7
Ok:)