Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2014 - 13:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Install. af win 7 med AHCI

Jeg har en w8 opgradering fra XP, og altså uden AHCI. Efterinstall mmed Patch eller reg. justering, som foreslået på nettet virker ikke. Nu vil jeg prøve at opgradere fra win 7, bla. fordi, at med AHCI skulle min SSD køre endnu bedre. (kører fint nu)
Og her er så problemet. Efter at win7 er startet fint op, får jeg den besked, at mit CD drev mangler en driver, som kan lægges ind via en USB stick. Jeg har prøvet at henvise til w8, men der findes den ikke, og nu er situationen, at jeg ikke aner hvad det er for en driver der er tale om. W7 er brændt fra en Original Microsoft Iso hentet lovligt fra deres server.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2014 - 13:40 #1
Som jeg forstår det så skulle den driver der følge med Windows være tilstrækkelig, så jeg kan heller ikke forstå dit problem.
Har du prøvet at køre opdateringerne til Windows over Windows Update?
Husk at tage en image fil når Win 7 er 100% opdateret, så du er så langt.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2014 - 13:41 #2
Ellers er alle de andre drivere på plads i win 7?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2014 - 13:50 #3
Har du overskrevet drevet før du installerer Windows 7?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2014 - 13:59 #4
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2014 - 13:59 #5
Ja jeg troede også at driverne fulgte med, men det er ligesom med sata driveren før i tiden, har man den ikke, kommer man heller ikke videre. Det er en nyinstallation på helt ren SSD, som simpelhen stopper når den krævede driver ikke lægges ind.

Ja drever var overskrevet med Acronis Drive cleancer, så allle data vær væl.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2014 - 14:03 #6
Du kunne evt prøve at klargøre en usb pind med Rufus og køre installationen derfra?
http://rufus.akeo.ie/
Den skal ikke bruge cd driver
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2014 - 14:05 #7
Jeg har ikke adgang til andre drivere end dem som ligger på den windows 7. Tænker på, at tage CD drevet ud og køre det fra USB, selv om spørgsmålet selvfølgelig er hvad det skulle nytte:)
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2014 - 14:14 #8
Ja det kunne godt være en ide, at prøve fra USB. Jeg vil sætte en almindelig Sata disk i, og eksperimentere med den. Jeg ser på det tak.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2014 - 14:24 #9
Jeg har hentet Rufus, og nu er jeg ved at hente en ny Iso, og så får vi se.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2014 - 16:58 #10
Du skal påregne det tager noget tid for Rufus at klargøre usb pinden.
Men held og lykke med det :-)
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2014 - 18:40 #11
Installationen er i orden med AHCI, også på SSD.
Tak for din hjælp, og henvend dig venligst til kassen:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2014 - 18:53 #12
Jamen det gør jeg så, og tak for det :-)
Held og lykke med din nye installation :-)
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2014 - 19:01 #13
Takker, ja jeg er spændt på. om det afhjælper mit problem med mistet forbindelse til mus og tastatur. AHCI skulle give bedre forbindelse til USB enhederne.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2014 - 19:08 #14
Det håber jeg for dig det gør, og måske at dit system bliver mere stabilt. Du har jo haft lidt problemer med Windows 8 siden du opgraderede. Fortsat god weekend.