Avatar billede hvidesande52 Nybegynder
29. december 2013 - 12:28 Der er 3 kommentarer

WD-live network share

Hej eksperten.dk
Jeg har en WD-live box, en Acer desktop og en HP desktop som begge kører windows 7. Jeg har delte film mapper på begge maskiner og kan fint tilgå mapperne på min Acer, men ikke på HP'en. når jeg forsøger at tilgå mapperne på HP, får jeg besked om at brugernavn og password er forkerte, selv om der ikke er bruger og pass på nogle af maskinerne. det skal nævnes at jeg har et område på HP'en som bliver brugt til FTP-server, men mapperne jeg har brug for ligger ikke i server området.
Jeg har lige lavet reset på WD'en og gået frem efter manualen og havde ikke problemer med Acer, men samme fremgangsmåde virker af een eller anden grund ikke på HP'en?
Jeg håber at I kan være i stand til at give mig noget input.
med venlig hilsen Bjarne
30. december 2013 - 20:14 #1
Jeg har også sådan en WD box, og det tog lidt tid at få det til at virke.

1. Default Administrator konto på boxen, har ikke et password.
Sæt password, og du kan logge ind med administrator kontoen.

2.Opret brugere, som ejer shares, og giv dem password, så kan du logge ind som de brugere.

Jeg er ikke stiv nok i windows til, at vide hvorfor det opfører sig sådant.
men ovenstående virker for mig.
Avatar billede hvidesande52 Nybegynder
31. december 2013 - 12:55 #2
Tak for svaret.
Alt dette har jeg prøvet, mere end een gang, og stadig kan jeg kun få adgang til ene PC. Deling af mapper på PC'erne skaber ikke nogle problemer for mig.
Jeg ahr nu sat en extern HD på WD, og lagt film fra HP'en derover, og kan så tilgå på den måde.
Godt nytår
Bjarne
01. januar 2014 - 20:26 #3
Det var så lidt.

Jeg har desværre ikke bedre bud.

Også godt nytår til dig.