Avatar billede klaus8940 Nybegynder
23. december 2013 - 20:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fjern alle undtagen største dubletter

Hej derude,

Jeg skal have lavet mig en makro der gør følgende:
Mit ark består af en masse geografiske fysiske enheder, med samme ejer.

Jeg skal have fjernet ejer-dubletter, så der kun er en entry tilbage med en ejer, men denne entry skal være den største fysiske enhed.

Eks.:

Ejer1            3000
Ejer2            4500
Ejer1            2000
Ejer3            1500

Jeg skulle så gerne ende med en liste hvor Ejer1 kun fremstår 1 gang, og med det største tal som indikator.
Luksusversionen kunne være at denne makro/VBA-kode samlede alle tallene for Ejer1, lagde dem sammen og udskiftede den fysiske enheds størrelse med dette tal.
Til dem der vil have lidt baggrund: Ejer er landmænd og den fysiske størrelse er antallet af svin på det enkelte lokationer.

Tak for hjælpen.
Avatar billede supertekst Ekspert
23. december 2013 - 23:35 #1
Sorter på ejer og subtotal ved ejeskift.
Avatar billede klaus8940 Nybegynder
25. december 2013 - 21:20 #2
Det synes jeg måske ikke lige giver mening...
Jeg kan sagtens sortere på ejer, men det giver mig jo ikke det jeg beskriver i mit spørgsmål.
Avatar billede klaus8940 Nybegynder
07. januar 2014 - 09:43 #3
Jeg har fået løsningen af en kammerat.