Avatar billede Naturligt Nybegynder
17. december 2013 - 13:50 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan det betale sig at opgradere til windows 8.1?

Nu har man læst og hørt rigtig meget om windows 8.1 - Med utallige problemer om at folk spil oplevelser i div. er blevet ødelagt osv. osv. - Men det var tilbage i oktober..

Er windows 8.1 blevet rettet til siden da?
Og kan det betale sig at opgradere?
Kan man gøre gratis indtil d. 31/12

Hvad er jeres holdning?

Vh
Avatar billede claes57 Ekspert
17. december 2013 - 14:00 #1
hvis du har win8, så bare opdater.
Er du på win7, så bliv der.
Er du på vista eller xp, så er det win7 eller 8.1 afhængigt af maskinen.
Avatar billede Naturligt Nybegynder
17. december 2013 - 14:07 #2
Jeg har windows 8..

Men har ikke lyst til at risikere at mine spil ikke virker eller at de giver en dårlig spil oplevelse?

Men det er måske kun som du skriver hvis man har windows 7 og går op?
Avatar billede Naturligt Nybegynder
17. december 2013 - 14:08 #3
HAr du selv windows 8.1?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. december 2013 - 14:16 #4
jeg er på 8.1 - men spiller næppe det samme som dig.
Lav et image af dit c-drev til en ekstern disk, og opdater - hvis det ikke er ok, så indlæser du image, og er tilbage på 8
Avatar billede Naturligt Nybegynder
17. december 2013 - 14:22 #5
Det var selvfølgelig en smart mulighed ;)! Tak

Jeg spiller cs-go, call of duty ghost og en lille smule league of legends..
Avatar billede claes57 Ekspert
17. december 2013 - 14:36 #6
jeg har ingen online-spil.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2013 - 16:16 #7
Jeg har prøvet 8.1 på min stationære. Der var absolut ingen fordel ved den. Den opdatering er mere for dem som har Touch screen. Jeg fik nogle ulemper som, at Comodo firewall ikke kunne køre mere, og et problem jeg har med mus og tast, som ind imellen ikke fungerer, på 8.0 blev endnu værre. Og det er såmænd billig sluppet, andre har fået alvorligere problemer:http://www.computerworld.dk/art/228673/frustrerede-brugere-windows-8-1-oedelaegger-vores-computere
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2013 - 16:23 #8
Ps. Microsoft prøver at presse mig til at opdatere til 8.1.
De låser min skærm med besked om, at jeg kan gå i Store og opdatere. Og jeg er nød til først at gå i Store, for dernæst at gå ud igen, for at kunne bruge windows normalt. Det er sket 2 gange her for nylig. Det finder jeg er groft uforskammet.
Avatar billede keysersoze Guru
17. december 2013 - 16:36 #9
Jeg kører ikke touch men jeg er alligevel super glad for opdateringen til 8.1 og ville ikke undvære - blandt andet fordi jeg kan vælge startup til klassisk skrivebord. Men som med enhver anden opdatering og skift af system er der en risiko.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2013 - 16:47 #10
#9
Classic shell giver dig startknappen fra 7. eller XP efter dit eget valg, og du kan åbne direkte på skrivebordet. Disse muligheder er bedre end dem med 8.1 http://sourceforge.net/projects/classicshell/
Avatar billede keysersoze Guru
17. december 2013 - 16:54 #11
i know - det var også bare ét eksempel, der er selvfølgelig flere forbedringer.
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
18. december 2013 - 19:37 #12
Jeg har også lige opdateret til 8.1. Ingen problemer, havde dog Minecraft som det eneste spil på, regner med at flytte flere over.
Avatar billede Naturligt Nybegynder
02. marts 2014 - 03:11 #13
Tak for i deler jeres erfaringer!
Avatar billede keysersoze Guru
02. marts 2014 - 07:35 #14
og tak for hjælpen...?