Avatar billede AnneB21 Novice
10. december 2013 - 14:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvis mellem 2 værdier

Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal lave en formel i excel. Jeg skal beregne nogle priser på nogle ture.
Spørgsmålet er:

Hvis der er mellem 5 og 15 personer, så er der en pris på f.eks. 7 kr. pr km., som skal ganges med f.eks. 56 km.

Hvis der er mellem 16 og 25 personer, så er der en pris på f.eks. 9 kr. pr km., som skal ganges med de 56 km. osv.

Hvordan gør jeg det i excel?
Avatar billede sdh Mester
10. december 2013 - 15:19 #1
=HVIS(OG(A3>=5;A3<=15);7*56;HVIS(OG(A3>=16;A3<=25);9*56;"")).

I stedet for indsætning af værdier for antal personer og km - vil jeg anbefale at disse er angivet i bestemte celler som formlen så skal referere til.
Avatar billede AnneB21 Novice
10. december 2013 - 15:52 #2
Mange tak.

Jeg har skrevet dem i bestemte celler og refereret til dem.