Avatar billede bent-mark Juniormester
07. december 2013 - 15:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Outlook Express 6 mails og kontaktpersoner

Jeg sidder med en harddisk fra en XP computer.
Jeg har koblet den sammen med min Windows 7 med et Sata kabel.
Problemet er at jeg ikke kan komme ind til mails og kontaktpersonerne. De skal ligge under G:\Documents and Settings\Privat PC\Local Settings\Application Data\Identities\{E49DBF85-48DC-42AF-8F45-2F48C0FEA9DE}\Microsoft\Outlook Express.
G: drevet er fordi den er koplet på min computer.
Jeg kan ikke komme længere end til (Local PC).
Der er en som vil blivemeget glad hvis der er en som har nogle vise sten.
Mvh. Bent
Avatar billede FastEthernet Novice
07. december 2013 - 16:14 #1
Jeg gætter på, at du bliver nægtet adgang grundet manglende rettigheder. I såfald kan du forsøge at følge denne guide:

http://support.microsoft.com/kb/308421
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2013 - 17:28 #2
Formoder din Xp er dansk, så i stedet for "lokal settings", skal du gå i "lokale indstillinger".
Den pc du ser filerne fra skal have beskyttede og skjulte fil indstillet så de kan ses, for eller kan du ikke se mappen.
Jeg har selv her for en uge siden flyttet mine kontakter mm over på en Windows 7 med Windows live mail
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2013 - 17:30 #3
Da du har koblet disken til en Win 7 er det muligt du skal overtage retten til filerne.
Jeg flyttede jo fra en fungerende Xp til en Win 7 og her var der ikke problemer med dette.
Avatar billede bent-mark Juniormester
08. december 2013 - 09:37 #4
Hej
Mangetak for disse tip, det var 220661 som førte mig på sporet.
Jeg kom indtil dem.
Men hvad gør jeg nu, der ligger de mails som jeg manglede i en lang række. Og hvor er kontaktpersonerne? er de i den samme fil?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2013 - 09:51 #5
Nej her skal du ind i C:\Documents and settings\"brugernavn"\Aplication Data\Microsoft\Adress Book
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2013 - 09:54 #6
Dine kontakter ligger så i en Wab fil
Avatar billede bent-mark Juniormester
08. december 2013 - 10:40 #7
Hej
Mange tak forhjælpen, der er en som bliver meget glad.
mvh. Bent
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2013 - 10:46 #8
Jamen det er jeg da glad for at høre.
Tak for point og fortsat god weekend :-)