Avatar billede bufli Mester
26. november 2013 - 08:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke afspille blueray film på min PC

Hej

Jeg har fået et blueray drev i min PC, men kan ikke afspille en blueray film på PC'en.

Jeg har søgt mange steder, og kan se at det åbnebart er et generelt problem.

Mange peger på VLC som løsning, men det er en eller anden snørklet løsning.

Kan man ikke - simpelt - få mulighed for at afspille blueray, gerne via et indbygget Windows program som f.eks. Windows media player.

Jeg bruger Windows 8.1.

M.v.h.
Kenneth
Avatar billede AnoPem Nybegynder
26. november 2013 - 08:51 #1
Du kan hente det der kaldes et codec, det tillader at afspille flere forskellige filtyper ..
http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm
Avatar billede bufli Mester
26. november 2013 - 09:24 #2
Tak for svar. Jeg afprøver i aften :-)
Avatar billede bufli Mester
26. november 2013 - 19:05 #3
Jeg har nu hentet og installeret codecs pakken, men jeg kan stadig ikke afspille, hverken fra Windows Media Player eller Media Player Classic som hører med sammen med de downloadede codecs. Hvad gør jeg galt? Kan det mon tænkes at man ikke kommer udenom at skulle downloade et eller andet stykke software til i omegnen af 50$
Avatar billede bufli Mester
29. november 2013 - 11:24 #4
Nu har jeg downloadet PowerDVD i en trial version. Den skulle kunne afspille bluray. Den siger, at min grafikdriver er inkompatibel. Det lyder sgu mystisk at det ikke blot er plug-and-play. Kunne måske forstå det hvis det skulle afspilles i 3D, at det krævede et særligt grafikkort
Avatar billede bufli Mester
11. december 2013 - 15:34 #5
Hmmm.... ingen løsning fundet