Avatar billede Droiddk Novice
22. november 2013 - 22:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Program må/kan ikke starte program som crasher

Hej Eksperter

Jeg har et vigtig program kørende på en computer. Programmet crasher i ny og næ og jeg har derfor forsøgt at finde et program som automatisk kan genstarte programmet når det ikke længere kører. Til den opgave findes der flere forskellige programmer:
http://www.raymond.cc/blog/keep-application-running-by-automatically-rerun-when-closed/2/

Jeg har prøvet flere af ovenstående programmer og de registrerer fint at det pågældende program lukkes og forsøger derefter at genstarte programmet, det kan jeg nemlig se i joblisten hvor programmet kort (1-2 sekunder) optræder for igen at lukke med det samme. Programmet vil kun genstarte når jeg selv dobbeltklikker på det i mappen / startmenuen.

Jeg har forsøgt at lade programmerne genstarte f.eks. Internet Explorer når jeg lukket dette, og det kan programmerne fint genstarte.

Er der noget i Windows der kan blokere for at et andet program genstarter programmet som crasher? Kører med Windows 7 og har forsøgt at slå Windows Firewall og Defender fra.

(Jeg har forgæves forsøgt at finde ud af at løse problemet med at programmet crasher og er i dialog med producenten men vi har ikke fundet en løsning.

Med venlig hilsen
Avatar billede martens Guru
23. november 2013 - 14:49 #1
Hvad med at starte programmet som en service

Her er der lige et par nyttige og særdeles interessant links :

http://www.howtogeek.com/50786/

http://rozanski.org.uk/software

og ikke mindst :

http://www.edugeek.net/forums/how-do-you-do/64497-batch-file-starting-stopped-services.html

It works !

mvh martens
Avatar billede Droiddk Novice
23. november 2013 - 15:03 #2
Tak for dit svar.

Jeg kan ikke helt lure om det betyder at når man kører programmet som en service så genstarter programmet automatisk når det crasher / lukker ?
Avatar billede martens Guru
23. november 2013 - 15:33 #3
Ja du laver et script / batch-fil, der eksemplvis kan køre i en løkke og checke om servicen kører ..

batch-fil a´la dette :

@echo off
color 1F
:start
sc query spooler | find /i "running"
if errorlevel 1 (
echo not running
echo starting spooler
net start spooler
)
timeout /T 10
color 3A
goto start
Avatar billede Droiddk Novice
23. november 2013 - 15:51 #4
Ok, det lyder for avanceret for mig - taget i betragtning af at det er vigtigt at computeren fungerer tør jeg ikke kaste mig ud i noget helt nyt.

Tak for dit input.

Jeg søger stadig svar på mit oprindelig spørgsmål.
Avatar billede Droiddk Novice
08. marts 2014 - 17:49 #5
Lukkes