Avatar billede Tina123 Nybegynder
21. november 2013 - 15:15 Der er 11 kommentarer

HJÆLP TIL SKRIVE MARKØR!!!!!

Når jeg skriver noget på min computer (Gælder over alt)

Fx midt i en tekst, så kan jeg godt skrive i midten af teksten uden problem, altså den sletter ikke det efterfølgende. Så det er ikke INSERT knappen.

Men lige så snart jeg sletter noget midt i en tekst, så sletter den også det stykke tekst bagved markøren og ikke blot det forreste som jeg vil have slettet.

Håber virkelig der er en som har forstand på det og kan hjælpe.

Mvh Tina.
Avatar billede Blandy Praktikant
21. november 2013 - 15:29 #1
Det kan godt lyde som om du har en Ctrl knap der sidder fast. For hvis du trykke Ctrl + backspace, så slet den hele det sidste ord.

Ved ikke om det kun er et helt ord den sletter?? Eller er det hele linjen?
Avatar billede Tina123 Nybegynder
22. november 2013 - 10:32 #2
Når jeg sletter et bogstav midt i en sætning, så sletter den samtidig et bogstav/mellemrum bagved markøren også.

Så hvis jeg fx sletter h'et i sommerhus kommer der til at stå sommers fordi den måde sletter h'et og u'et på samme tid.
Avatar billede Blandy Praktikant
22. november 2013 - 10:41 #3
Okay så den slettet fremad. Men sgu mystisk. jeg har aldrig set det før.

og det er lige meget hvad program du bruger?
Avatar billede Tina123 Nybegynder
22. november 2013 - 10:48 #4
Det sletter både fremad og bagud på samme tid.

Og det er ikke kun i skriveprogrammer men også her på internettet.

Den har aldrig gjort det før, så aner ikke hvad jeg er kommet til at trykke på. Det er lidt underligt og træls.
Avatar billede Blandy Praktikant
22. november 2013 - 11:30 #5
Skriver du på en bærbar eller et ekstern keyboard?

Og hvad model og navn er det og OS? Kan være du bare skal have refreshed driver til udstyret.
Avatar billede Tina123 Nybegynder
22. november 2013 - 13:00 #6
Det er en lille notebook i hvid fra Asus, Eee PC Seashell series.

I brugsvejledningen står der Eee PC 1011/1015/R051/R011 Serie
Avatar billede Blandy Praktikant
22. november 2013 - 14:11 #7
Hmm jeg tænker om der evt er kommer lidt snavs i dit keyboard, der gør at når du trykker "backspace" for at slette, så trykker den også "del" i kontaktfladen under tasten. De sidder lige ved siden af hinanden.

Ved godt det lyder lidt dumt det her spørgsmål, men det er ikke sådan at du har lidt lange negle, som evt kommer til at trykke på delete knappen, når du trykke backspace?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2013 - 18:01 #8
Hej Tina og velkommen til.
Har ikke selv oplevet dette problem, men har du forsøgt at systemgendanne til da du ved den virkede rigtigt?
Avatar billede Tina123 Nybegynder
22. november 2013 - 19:03 #9
Det kunne egentligt godt tænkes at der måske sidder noget snavs fast ved de to knapper, for det samme sker når jeg trykker på Delete knappen lige oven over

Men det er jo nok ikke rigtig til at få ud.

Nej det har jeg ikke lige fortiden og når jeg har haft det førhen har det ikke været noget problem :)
Avatar billede Tina123 Nybegynder
22. november 2013 - 19:05 #10
Hej og tak, har prøvet at systemgendanne den nu men desværre uden held.
Avatar billede Blandy Praktikant
25. november 2013 - 14:08 #11
Men hensyn til rengøring af dit tastatur, kan du prøve med at blæse den ren. hvis du kender en der f.eks har en komperessor stående.

ellers kan det være der skal et nyt keyboard til. Det er ellers ikke til at gøre rent.