Avatar billede ranni Forsker
20. november 2013 - 22:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvor dum kan jeg være. ? ?

Hej.
Der åbentbart ingen grænser.
I aften skulle jeg lige se TV programmet. Op dukker et felt: Skriv dette forvrængede ord.
Bevistløs skrev jeg det og trykkede enter.
For fa.... og en hel masse andre ord, det er netop det, jeg advarer andre om ikke at gøre.
Google lukkede siden 3 min. efter.
Jeg kørte straks Malwarebytes og slettede 4 PUP filer, kørte gendannelse til i går.
Hvad kan jeg gøre mere ??
Avatar billede ranni Forsker
20. november 2013 - 22:36 #1
Google har åbenbart igen fjernet deres advarsel, så nu kører siden normalt.
Ærgeligt jeg ikke fattede at tage PrtSc.
Jeg blev chokeret over at jeg kunne hoppe på den
21. november 2013 - 01:02 #2
Jamen du er i godt selskab (eller måske mindre godt selskab.)  Jeg hoppede på en email fra en der gav sig ud for en bekendt i nød, og jeg fik overført et ikke ubetydeligt beløb før jeg fattede at den var gal.  Det holder jeg mund med (undtagen her under pseudonym.)  Men jeg betragter det som lærepenge (der sommetider kan være dyre.)
Avatar billede ranni Forsker
21. november 2013 - 11:10 #3
Ja det er surt show.
Men i mit tilfælde,- - hvad har vedkommende fået adgang til fra min PC  og hvordan kan jeg finde og fjerne det ? ?
Tilsyneladende har der ikke foregået noget downloads, men et eller sker der ved at skrive de forvrængede bogstaver og så endda Enter.
Jeg nåede ikke at se om der kom et andet skærmbillede, inden jeg  tvangsslukkede, kørte Malwarebytes og gendannelse (jeg aner ikke det gjorde en forskel)
Hvad kan jeg ellers gøre - - eller er det for sent
Avatar billede ranni Forsker
02. december 2013 - 12:17 #4
Jeg lukker