Avatar billede fajens Mester
17. november 2013 - 16:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

backup program xp - Win/

Hej
I XP fandtes der et backupprogram. Findes der ikke et tilsvarende i Win7?
eller hvordan henter jeg filer fra en backupfil lavet med programmet som fandtes i XP?
Avatar billede juleulven Nybegynder
17. november 2013 - 17:32 #1
backup/restore funktion findes i Windows 7 i kontrolpanelet under sikkerhedskopiering og gendannelse.

desværre er denne "backup" ikke kompatibel med Windows XP.
Når jeg googler problematikken finder jeg en DEL løsningsforslag.

prøv evt. dette: http://www.pcworld.com/article/209549/Restore_a_Windows_XP_Backup_in_Windows_7.html
Avatar billede fajens Mester
17. november 2013 - 18:49 #2
Hej
Tak for din kommentar, det ser ud til det er et lidt vanskeligere problem end jeg troede. Jeg har fundet en masse svar når jeg googler efter løsninger. Det lader ikke til at de vise sten dukker op. ¨
Jeg ser tiden lidt an om der kommer en unik løsning.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2013 - 18:52 #3
Skal du flytte personlige filer fra en XP til Win 7 eller hvordan hænger det sammen?
Avatar billede fajens Mester
17. november 2013 - 19:20 #4
Hej

Jeg er ved at udfase min gamle XP maskine og derfor ønsker jeg at lave en backup af mine filer på en ekstern disk. Så jeg kan hente dem fra min nye PC hvis jeg får brug for dem.
Ydermere vil jeg også gerne kunne hente fra gamle back up filer.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2013 - 20:52 #5
Avatar billede fajens Mester
17. november 2013 - 21:10 #6
Hej
Nej den er ikke ok til mig, jeg ønsker ikke at flytte alle filerne, jeg vil kun have mulighed for at hente nogle filer hvis jeg kommer til at mangle dem.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2013 - 22:23 #7
Je mener heller ikke du skal overføre dem. Filerne skal vel ligge tilgængeligt på en usb harddisk, hvor du jo så kan hente det du vil bagefter.
Min intension med Let overførsel, var at du måske let kunne samle dine filer et sted (externt medie), hvor du så med stifinder bagefter kunne hente det du ville.
Jeg vil dog indrømme jeg ikke selv har afprøvet denne måde, da jeg bruger Acronis og Allway sync at synkornisere og gemme filer fra flere destinationer
Avatar billede fajens Mester
05. december 2013 - 19:47 #8
Jeg har anskaffet Norton Ghost.
derfor lukker jeg.

22061 læg et svar så du kan få point.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2013 - 20:37 #9
Ok, og tak for det :-)