Avatar billede thomeg Nybegynder
12. november 2013 - 12:57 Der er 3 kommentarer

Knap til logoff hvorefter PC logger af og logger på som brugeren igen.

Jeg vil gerne lave en knap/shortcut på skrivebordet som laver en logoff, det kan Jeg godt finde ud af. Men hvis den samme knap skal sørge for at der automatisk logges ind med samme bruger.

Brugeren har ingen adgangskode.
Der må ikke laves restart.

De skal helst laves som script eller batchfil.

Nogle der har en idé?

Thomas
Avatar billede conz Juniormester
12. november 2013 - 17:59 #1
Du kan lægge dit login script i .bash_logout, som så vil kører når du logger ud. Du skal så huske at mounte/unmounte dine sshfs shared i /etc/fstab og /etc/rc.d/netfs.

Ellers kan du bruge nohup til at kører et script i baggrunden, som overvåger når der bliver logget ud, og logger så automatisk på igen. Her er man siden: http://linux.die.net/man/1/nohup

Bemærk venligst at disse instruktioner passer til Linux (Arch), da jeg ikke ved hvilket styresystem du kører.
Avatar billede conz Juniormester
12. november 2013 - 18:07 #2
Og efter at have indset at spørgsmålet ligger i Windows 7 kategorien, bøjer jeg mig i støvet og undskylder ydmygt for min opførsel. Beklager.

Mht. dit problem, så er jeg ikke sikker på, at der findes scripts, som kan tvinge en bruger til at logge på. I hvert fald ikke uden en domain controller.

Jeg faldt dog over dette, prøv at se kommentar 4 her:
www.symantec.com/connect/forums/need-script-log-user-win-7-computer
Avatar billede conz Juniormester
12. november 2013 - 18:13 #3
Og her er en lidt ældre tråd, men med (næsten) samme problemstilling. Der er massere af gode forslag:
http://stackoverflow.com/questions/462693/logoff-script-to-change-user/530296#530296