Avatar billede tasno Nybegynder
04. november 2013 - 14:58 Der er 6 kommentarer

Vedr. bilinfo modul til websites

Hej Eksperter.
Nu har jeg søgt i snart 20 dage på hvordan og hvorledes man kan oprette et nummerplade modul så folk kan søge på en nummerplade og så får man alle reservedels informationerne såsom dækstørrelse,// andet..

Har du erfaring i dette?
Så kontakt mig her
Avatar billede magic-mouse Novice
04. november 2013 - 15:12 #1
Har du prøvet: https://motorregister.skat.dk/dmr-front/appmanager/skat/dmr?_nfpb=true&_nfpb=true&_pageLabel=vis_koeretoej_side&_nfls=false ?

Alt information er tilgængeligt.

Spørgsmålet er så om der findes en API til det og! Hvordan du vil koble det sammen med en database som indeholder alt information omkring biltyper + dæk størrelser....

For der findes SYGT mange biler.
Avatar billede magic-mouse Novice
04. november 2013 - 15:18 #2
http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=96486 <--  manual til oprettelse af API.

Måske var det en ide at snakke med de svenske firma som sælger dæk.

http://www.dackia.se/ <-- har en sådan søge motor
Avatar billede tasno Nybegynder
04. november 2013 - 15:22 #3
Kan jeg hyre dig til at undersøge, eventuelt lave dette stykke kode?
04. november 2013 - 16:30 #4
HEJ,

En mulighed er følgende:

Lav et program, som systematisk går fra  AA-ZZ med tallene 00000 .-.> 99999 (det vil tage et par døgn !) , indsætter valgte kombination i hjemmesiden og fyrer denne af.

for Cif1 = A to Z
    For Cif2 = A to Z
        for Cif3 = 0 to 9
          ....
            for cif7 = 0 to 9
              Beregn kaldekode  (* opret AA00000 *)
              læg på  hjemmeside()
              fyr hjemmeside af()
              hent svar
              if svar = ok then
                  analyser svar ()
                  læg svar i database
            next
        ....
        next          (* ciffer 1 *)

....

En anden del af programmet trækker da de ønskede oplysninger ud fra HTML-siden og lægger dem ind i din base....

(Men vær opmærksom på, at dette her vil tage en aller HELHEST tid
fordi du har 28 * 28 * 5 * 100000 loops, men hvis du ikke har travlt.....

Teknisk set er dette muligt.

Kristian
Avatar billede magic-mouse Novice
04. november 2013 - 16:52 #5
1. Hvor kommer de  * 5 fra ?

2. Hvad tror du der sker hvis du smider 78400000 GET REQUEST mod skattevæsenets hjemmeside uden en API nøgle ?
04. november 2013 - 17:52 #6
HEJ,

1: OK, ved at tænke mig bedre om, kan jeg godt se at 5 tallet er forkert. Korrekt tal er forøvrigt heller ikke 28 * 28 * 10000 men 26* 26 (A-Z incl W ) * 10000, så der er også noget.

2:

Jeg gør udtrykkeligt opmærksom på at dette er en marathon-opgave. Jeg indikerer dermed at den er TEKNISK GENNEMFØRLIG, ikke nødvendigvis at det skal ske på den skitserede måde. Hvis du fyrer de 26 * 26 * 10000 (= 6760000 // ikke 78400000 ) mod skattevæsenet vil du sandsynligvis skulle svare på en række pinlige spørgsmål fra en vred kriminal-mand,-- (ikke anbefalelsesværdigt !) .

Årsagen til ar jeg viser denne metode som pseudo-kode er at den KAN og vil virke. Ikke nødvendigvis at det er en effektiv kode.

For en del år siden skulle jeg hente en række data fra en Indenrigsministeriel webside; den ovennævnte metode virkede perfekt -. Jeg husker ikke tallet men det var over 10.000.

Men det var selvfølgelig også før skrækken for vira havde nået de højder de har i dag.

KRistian