Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2013 - 17:19 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Win8 afbryder kontakten til mus og tast.

Jeg har haft problemet i lang tid. Pludselig medens jeg arbejder på computeren, f.eks. på nettet, forsvinder kontakten til mus og tastatur. Ikke blot til Logitech, men også Microsoft mus og tast. Begge dele er wireless.
Så blev det en overgang bedre, jeg ved ikke hvorfor, men er nu, i den sidste tid, blevet meget værre. Måske efter en win. opdatering?
Jeg har prøvet windows 8.1, men der blev problemet endnu værre, så problemet stammer formodentlig fra windows. Jeg har søgt på nettet, men kunne ikke finde noget brugbart. Jeg har testet windows med Avast antivirus, Malwarebyte og Superantispyware.
Efter genstart - med knap på computeren - kører det, som det skal, et stykke tid til. Bios og driver er opdatyeret.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2013 - 17:21 #1
Ret. opdatyeret = opdateret.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2013 - 18:07 #2
Hej.
Må Windows lukke for strømmen til disse enheder?
Du burde kunne se det i enhedshåndteringen under egenskaber-strømstyring.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2013 - 18:35 #3
Jeg kan desværre ikke se noget når det sker, for computeren kan ikke kontaktes af hverken mus eller tast. Jeg kan kun bruge selve computerens genstarts knap. Jeg kan ikke engang sige, om tingene bliver låst eller afbrudt.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2013 - 18:41 #4
Kan du gå derind efer en genstart af pc og tjekke disse indstillinger, eller lukker den ned inden?
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2013 - 18:59 #5
Enhedshåndtering strømstyring? Jeg har kun Kontrolpanel Strømstyring, Men alle informationer nul stilles vel efter geninstall?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2013 - 19:04 #6
Hvis du går i enhedshåndtering, burde du kunne finde din mus og tastatur der. Højreklikker man på dem og vælger egenskaber, er der så ikke et punkt der hedder strømstyring?
Det er her jeg maner man kan fjerne et tjektegn at Windows må slukke for enhederne.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2013 - 19:10 #7
Nå ja, den kender jeg da godt, havde misforstået dig:) Nej der står ingenting. Og når jeg lader windows søge efter driver på nettet, får jeg at vide, at jeg allerede har den bedste software driver.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2013 - 20:17 #8
Ok. Så har de ændret på dette punkt i forhold til tidliger versioner af Windows.
Ser nu at der er en spørger med Windows 7 64 bit der har noget af det samme problem som dig. Gad vide om det måske er et 64 bit problem. Jeg sidder her med en 32 bit Win 7, og her er der ikke problemer med mus og tastatur.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2013 - 20:30 #9
Ja det er pudsigt, faktisk een af de ting man kan undre sig over. Jeg har aldrig set andre end mit eget spørgsmål om dette, og så kommer der 2 lige efter hinanden.
Om det er er et 64bit problem? Næppe, for de fleste kører jo med 64bit efterhånden, og så var der nok mange med samme problem.
Det er måske heller ikke windows i sig selv, men måske windows plus et andet program? Men i så fald hvilket andet?
Jeg har godt nok et basis Image af win8 pro, dvs. Lavet lige efter install. af windows, uden programmer, men udsigten til at bruge mange timer på install af programmer, uden sikkerhed for at det hjælper huer mig ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2013 - 20:50 #10
Nej det kan jeg godt forstå det ikke gør.
Kan huske i de gode gamle dage med langsomt internet, der brugte jeg Norton Ghost fra diskette. Her lavede jeg et nyt image af C drevet hver gang der kom opdateringer til Winddows pga at det tog lang tid at hente igen. Der er heldigvis sket en del her indenfor de sidste 10 år.
Håber du finder en løsning på det. Jeg har lidt svært ved at sige hvad problemet er.
Et bud kunne være at prøve at deaktivere nogle af de programmer der starter med systemet, og se om det løser problemet.
Er det ikke et opstart program kan det være som at lede efter en nål i en høstak.
Kig evt også i din logbog, om den beskriver fejlen.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2013 - 20:53 #11
Jeg  kommer til at tænke på, at sidst det skete var jeg på nettet via Firefox, og det begrænser jo stærkt de programmer, som muligvis kan være medskyldige. Det kan ikke være Firefox, for det sker også uden for nettet. Fejl på bundkortet?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2013 - 21:11 #12
Logbogen viser ikke noget om problemet?
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2013 - 21:12 #13
Jo der er nogle fejl i loggen, siger dette dig noget?

Programmet 'C:\Windows\explorer.exe' (pid 5808) kan ikke genstartes - Program-SID'et stemmer ikke overens med conductor-SID'et.. Hændelses-Xml:
Jeg kan slet ikke se om det har noget med sagen at gøre.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2013 - 21:23 #14
Jeg har flere fejl med EaseUs, men kan ikke vurderer om det betyder noget. Men jeg bruger den ikkke til noget, så jeg sletter den.
Aktiveringskontekstgenereringen mislykkedes for "C:\Program Files (x86)\EaseUS\EaseUS Partition Master 9.2.2\DRW\RdfCheck.exe". Afhængig samling Microsoft.VC80.MFC,processorArchitecture="x86",publicKeyToken="1fc8b3b9a1e18e3b",type="win32",version="8.0.50727.762" blev ikke fundet.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2013 - 21:35 #15
Har du ud over Avcronis også systemgendannelse som en mulighed, til at skrue tiden tilbage til da det virkede?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2013 - 21:39 #16
Sjovt du nævner det.Brugte lige Easeus Patition Master free til at slette en partition (D) og udvide mit C drev på Win 7 maskinen. Det gik fint heldigvis :-). Havde kun 3 Gb ledigt på C drevet, og det er for lidt. Har 30 nu.
Kan dog ikke relatere mus og tastatur fejl til programmet synes jeg.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2013 - 21:50 #17
Nej det har jeg ikke, men problemet må vel også snart være et helt år gammelt. Men jeg har fundet noget andet under strømstyring:
http://peecee.dk/upload/view/424749
Forøvrigt, ved nærmere eftersyn, er der en ikke aktiverbar mulighed for strømbesparelse, under mus. Jeg har ingen strømbesparelse kørende. Desuden skulle en sådan da ikke træde i kraft under brug.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2013 - 22:01 #18
Nu har jeg deaktiveret Selectiv USB afbrydelse og sat indstillingen til Høj ydeevne.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2013 - 10:23 #19
Nej det er nok ikke EaseUs da jeg jo ikke brugte den. Men mærkelig med de fejlmeddelelser. Kan bedre lide MiniTool fordi EaseUs har en tarvelig forretnings moral. Havde købt pro, og ville hente den igen ved ny install. Det kan man ikke. Skrev til dem og opgav min mail og prog. licens nr. Men nej, når jeg ikke havde ordre nr. ville de ikke give mig mulighed for at få prog. igen. Det mente de jeg måtte kunne forstå, men det gør jeg ikke. Har ikke oplevet det fra andre firmaer. Men ok EaseUs virker godt nok.
Ja 3GB friplads på C-drevet er for lidt. Jeg har ca, 52GB uf af 80GB.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. november 2013 - 14:09 #20
Har du prøvet at tjekke disk for fejl, og tjekke status af dine systemfiler.
Tjekke disk for fejl er chkdsk
Systemfiler er sfc /scannow.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. november 2013 - 14:10 #21
Tjekker man systemfiler er det en god ide at have dvd med Windows i drevet, hvis man har sådan en.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2013 - 15:41 #22
Jeg har kørt windows fra 2 HDD af forskellig fabrikat, så det kan ikke være det. sfc /scannow har jeg også prøvet, den fandt intet.
Mit håb er nu, at deaktivering af selektiv USB afbrydelse og Høj ydeevne kan hjælpe. Desværre har det dødsyge windows sat strømbesparelse tilbage af sig selv. Selv om jeg havde trykket på anvend og ok. Jeg er virkelig træt af Microsoft.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2013 - 11:56 #23
Jeg har opgivet, og starter på en nyinstallation .
Tak for din interesse i spørgsmålet:)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2013 - 12:01 #24
Det er i orden. Du lægger så ikke mare dit Image med ren installation ind?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2013 - 12:02 #25
mare=bare
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2013 - 12:33 #26
Nej det er virkelig fra bunden. Dvs. Først XP så opgr. til win8 og videre med 8.1. Det kører også godt nok altsammen, MEN sikkent et arbejde:( Jeg er nu igang med at installere alle mine programmer, men skal først have løst problemet med password ved hver eneste genstart. Hvordan kan Microsoft dog finde på noget så åndsvagt?
Der er dog 2 alvorlige hager ved opgr. fra XP. Man kan ikke hverken lave en GPT disk eller køre AHCI, for det kan XP ikke finde ud af.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2013 - 12:42 #27
Åhh Det går der det meste af dagen med, inden du er helt tilbage.
Husk at lave nogle image filer så du har noget at falde tilbage på.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2013 - 12:51 #28
Ja det er en god ide. Og vejmand har løst problemet med password, herligt:) http://www.eksperten.dk/spm/987617
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2013 - 13:00 #29
Det var dejligt :-)
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2013 - 13:16 #30
Ja så er der en plage mindre:)
Kender du det, at om aftenen kan de hvide sider på skærmen være meget trættende for øjnene? Hvis du er interesseret, har jeg fundet et lille program som hedder DinScreen. Nå man aktiverer det, kan man, efter ønske, tage x % af lyset. Det starter vist med 40% procent, men jeg har sat det til 10% det synes jeg er rart.
Man kan lægge det hvor som helt og køre det derfra, eller man kan lave en genvej. http://www.softpedia.com/get/Desktop-Enhancements/Other-Desktop-Enhancements/DimScreen.shtml
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2013 - 17:33 #31
Ja det kender jeg godt, og det er på det tidspunkt jeg lukker ned for at tage en pause bag skærmen ;-)
Men tak for linket. Vil da afprøve det :-)