Avatar billede WifiTrouble Nybegynder
30. oktober 2013 - 15:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Wifi i lejlighed fra stue etage til 3. Sal

Hej eksperten
,
Hvordan forlænger jeg mit indendørs wifi fra lejlighed i stue etage, til mit loft-værelse på 3. sal i samme opgang ?

Kan jeg bruge en udendørs forstærker/ sender/ antenne fra min lejligheds altan eller vindue, nede fra stue etagen og retnings-bestemt videre-sende mit 10mbit Telenor ADSL wifi op til loft- værelse, og så deroppe have en modtage enten udenfor på taget, eller lige indenfor vinduet i taget, til at fange signalet nede fra lejligheden ?

Min win7 pc står 1,5 meter fra vinduet i loftværelset, så der er ikke langt fra eventuel wifi modtager i loftværelse og hen til selve pc i loftværelse .

Jeg har kigget på forskellige udendørs wifi boostere/repeatere, men aner ikke hvad jeg skal vælge.

Mange tak for hjælp

Venlig hilsen
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. oktober 2013 - 15:08 #1
Stammer du?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
30. oktober 2013 - 15:24 #2
jeg ville nok prøve  at kigge på en repeater  - den kan forlænge dit trådløse signal http://www.edbpriser.dk/netvaerk/access-point.aspx
Avatar billede cyberspace Nybegynder
30. oktober 2013 - 15:28 #3
Avatar billede WifiTrouble Nybegynder
30. oktober 2013 - 15:43 #4
Michael_stim:
Næh jeg stammer ikke, men til gengæld ser du måske dobbelt ?
Avatar billede WifiTrouble Nybegynder
30. oktober 2013 - 15:48 #5
Tak til cyberspace for hjælp.

Cyberspace må få pointene da det var det eneste svar jeg kunne bruge, i forhold til michael_stim's kommentar...
Avatar billede cyberspace Nybegynder
30. oktober 2013 - 16:02 #6
ok - hermed et svar