Avatar billede thor3353 Nybegynder
29. oktober 2013 - 18:28 Der er 4 kommentarer

D-Link dsl3580l

Hej, er lige flyttet i ny bolig hvor der er en aftale med en internetudbyder der hedder Cirque, de levere internet i vægstikket og derfra skal man selv opsætte en trådløs router. Jeg følger den medfølgende cd under opsætningen men når jeg kommer til det sted hvor jeg skal tilslutte dsl kablet bliver dsl lampen ved med at blinke, ifølge en vejledning bag på routeren betyder dette at den forsøger at sync, den kommer aldrig til at lyse konstant grøn.
Jeg har prøvet at sætte dsl ledningen direkte i computeren og så er der internet men meningen var jo at det skulle være Wifi

Nogen der kan guide mig frem til en løsning på problemet.

Mvh Thorkild
Avatar billede cht22 Professor
30. oktober 2013 - 14:30 #1
Prøv at sætte dit AccessPoint direkte til computeren for at se om der er forbindelse.

Hvis du har en switch, så prøv evt. at sætte den mellem vægstikket og AccessPointet.
Avatar billede thor3353 Nybegynder
30. oktober 2013 - 16:28 #2
Hvis du med AccessPoint mener routeren så har computeren ingen problemer med at se routeren via wifi (heller ikke min telefon) men derfra er der ikke hul igennem til nettet, routeren er med indbygget modem kan det være problemet?. Nej jeg har ingen switch.
Avatar billede cht22 Professor
30. oktober 2013 - 17:09 #3
På nogle routere med modem kan det godt give problemer.

Jeg tror du må prøve med en anden router eller evt. AccessPoint, jeg har ikke andre forslag lige nu.
Avatar billede thor3353 Nybegynder
31. oktober 2013 - 06:57 #4
Jeg prøvede i aftes at sætte en anden router til men problemet var det samme,jeg må nok prøve at anskaffe en switch og så håbe det hjælper.

Tak fordi du prøvede at hjælpe mig.