Avatar billede SelectKR Nybegynder
28. oktober 2013 - 20:45 Der er 6 kommentarer

Computer uden strøm.

Davs.

Jeg har oplevet at min computer pludselig bare slukkede, som om strømmen blev taget.

Jeg forsøgte naturligvis at genstarte computeren, og der kom strøm, men intet blev vist på skærmen.

Efter jeg slukkede for strømswitchen på powersupplyen så slukkede computeren, og da jeg tændte for strømforsyningen igen så startede computeren, hvordan kan det gå til?

Men den startede stadig uden at vise noget på skærmen. Kun fanebladende o.l var kørende sammen med lamper.

Desuden virkede slukkeknappen ikke. Nå jeg holdte slukkeknappen foran computeren i bund i 30 sekunder skete der intet. Det endte med at den eneste måde jeg kunne "have strømforsyningen tændt på" mens computeren var slukket var at hive stikket ud bagi.

Herefter gad computeren slet ikke tænde eller vise strøm.

Jeg har for nyligt (Cirka 1 måned siden) installeret en ny CPU.

Jeg mistænker selv at det er strømforsyningen, men det er da underligt at den normale sluk/tænde knap nærmest ikke fungere.

Dette er faktisk sket 2 gange, første gang det skete skulle jeg tænde og slukke for computeren 5 eller 6 gange før at den kom på skrivebordet, men der troede jeg det var på grund af en error som jeg har haft siden CPU installationen, som minder om "Failed to boot for USB/DISK", kan desværre ikke få den præcise forklaring.

Nogen idéer?

Takker!
Avatar billede SelectKR Nybegynder
28. oktober 2013 - 20:52 #1
tænkte om ikke jeg bør give de specs ejg kan huske:

Intel a-z78 motherboard
intel i7-3900k (noget i den stil)
Windows 7 64bit
Nvidis GF 560 TI

750 MW power supply
Avatar billede claes57 Ekspert
28. oktober 2013 - 21:03 #2
gennemgå alle ledninger fra strømforsyning til motherboard en gang til - og tjek lige, at de små fra kabinet til motherboard også er på plads. Evt fjern alle, og start forfra med montering.
Avatar billede SelectKR Nybegynder
29. oktober 2013 - 06:36 #3
Det skal jeg forsøge og melde tilbage med.

I mellemtiden vil jeg spørge, siden at det blot pludseligt og progressivt er sket, om ikke ledninger uden for computer, stikdåse mv. kan være problemet også?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. oktober 2013 - 07:40 #4
Hvis der kun er færdigkøbte ledninger/stikdåse mellem kontakt og pc, så er det næppe problemet. Men prøv med en enkelt ledning mellem pc og en anden kontakt.
Avatar billede SelectKR Nybegynder
29. oktober 2013 - 08:47 #5
Dav,

Det ser ud til at have fungeret ved at sætte den største ledning fra strømforsyningen til bundkortet fast, det sad relativt løst. Jeg kan ingen permanent virkning garantere, men nu kan jeg lave nogle tests og se, hvorledes tingene forholder sig.

I følge administrator har computeren ikke logget systemfejl, så det er udentvivl strømtab.

Takker!
Avatar billede claes57 Ekspert
29. oktober 2013 - 09:02 #6
ok - bare luk spg...