Avatar billede ZeBa Ekspert
28. oktober 2013 - 15:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opdatering til 8.1

Jeg har muligvis virus, så jeg gik ind på Microsoft.com for at hente deres virusprogram. Men det kan ikke bruges til W8, i stedet kan jeg opdatere til 8.1, som så indeholder antivirus.
Men når jeg klikker for at opdatere, bliver jeg sendt ind på en store side, og den handler kun om apps.
Kam det være en virus, der gør det?
Avatar billede keysersoze Guru
28. oktober 2013 - 15:57 #1
Opdatering fra Win8 til Win8.1 foregår gennem deres Store - altså som en slags App. Så det du oplever lyder rigtigt.

Hvis du er usikker kan du klikke på din Store firkant i Win8 og som det første her finde opdateringen.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2013 - 17:28 #2
Avatar billede ZeBa Ekspert
28. oktober 2013 - 17:47 #3
#1: Ja, jeg ringede til Windows, som fortalte, at jeg skal installere alle de rådne apps for at få lov at installerede 8.1 - det ligner jo Microsoft ganske godt, men de kunne da i det mindste skrive det på deres hjemmeside.
#2: Jeg har fået anbefaler AVG af mange, så den bruger jeg. Og i øvrigt har fler fortalt mig, at Windows virusbeskyttelse intet er værd - og IT-manden på min gamle arbejdsplads siger, at den klarer alt.
Det er sgu ikke ne,t at være amatør i IT-verden :(

Men det må være keysesoze, der skal have points, hvis jeg får et svar.
Avatar billede ZeBa Ekspert
28. oktober 2013 - 17:48 #4
Det var nok Microsoft, jeg ringede til :)
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2013 - 18:18 #5
Glem mit forslag, jeg overså hvem spørger var, og vil ikke blandes ind i noget.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. oktober 2013 - 18:24 #6
#3 Hvorfor bruger du bare ikke det svar han har lagt i #1
Sværere er det ikke ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. oktober 2013 - 19:16 #7
Med hensyn til antivirus beskyttelse, så har jeg læst tester af dem fra firmaet AV-Test i tyskland, og det er korrekt at MSE ikke er så god som de andre gratis alternativer. Jeg har selv skiftet mit valg af antivirus Til Avast 9,0 efter at min gamle AVG pro stoppede med at kunne opdateres.
Er du interesseret i lidt læsning så kan du læse mere om det her:
http://www.av-test.org/en/
Avatar billede keysersoze Guru
28. oktober 2013 - 22:40 #8
Der er allerede lagt et svar.
Avatar billede ZeBa Ekspert
28. oktober 2013 - 22:49 #9
#6: Jeg havde ringet til Microsoft, inden jeg så det.
Men i øvrigt er det da heller ikke så enkelt. Det er jo ikke nemt at regne ud, at man er nødt til at installere en helt bunke tåbelige apps for at få lov at downloade 8.1.
Avatar billede ZeBa Ekspert
28. oktober 2013 - 22:56 #10
#7: Det ser ud til at AVG og Avasti klarer sig lige godt, og jeg har betalt for AVG, så....