Avatar billede ChristianDybdal Nybegynder
26. oktober 2013 - 20:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Passer denne forstærker til mine højtalere ? Dali/Nad

Hejsa .. Jeg vil gerne prøve krafter med en hjemme biograf og jeg har Dali 505 front højtalere og Dali SR5 og SC5 - nu har jeg så fundet en ældre 5.1 forstærker

http://www.dba.dk/nad-t742-51-kanaler-60-w/id-1004040763/

men vil den kunne trække mine højtalere , jeg skal også ha en Subwoofer - når jeg finder en der passer

ps grunden til jeg køber brugt er økonomi og usikkerhed på om jeg har et behov for hjemmebio

-jeg takker for svar :-)

Christian
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2013 - 07:37 #1
Hvor stort et rum er din hjemmebiograf?
Nad er kendt for at have strømstabile forstærkere, og med et ikke for stort rum, vil jeg mene den kan bruges. Som sub woofer skal du have en aktiv model ,ed egen forstærkning. Jeg er rimelig sikker på at Nad forstærkeren har en speciel udgang til dette.
Jeg har selv en Nad forstærker herhjemme (NAD 3140) fra 1981 som selv i dag spiller rigtig godt.
Så til den pris du skal give for den på DBA er den alle pengene værd, hvis den er i orden.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2013 - 07:38 #2
ed egen forstærkning = med egen forstærkning
Avatar billede ChristianDybdal Nybegynder
27. oktober 2013 - 08:05 #3
Mine stue er ikke stor 20-25 m2
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2013 - 08:16 #4
Så bør den være stor nok:
Læste lige den anbefaleng her:
http://www.epinions.com/review/pr-NAD_T742_5_1_Channel_Home_Audio_Receiver/content_138022194820?sb=1
Jeg er dog ikke lige klar over hvad 20x20 står for under cons.?
Er det meter eller fod??
Er det meter er rummet 400 m2 (lyder ikke helt rigtigt)
Er det fod er rummet ca 50 m2, og det lyder mere rigtigt i mine ører.
Så hvis dit rum ligger mellem 20-25 m2 kan jeg ikke se det skulle være et problem.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2013 - 08:28 #5
Skal til sammenligning lige sige at jeg bruger min NAD 3140 sammen med en aktiv Dali sub woofer og et sæt Dali Elegence sattelit højtttalere i en stue der er ca 60 m2.
Den kan selvfølgelig ikke give et diskoteks lydtryk,og derfor er det også vigtigt hvis du har råd til det, at du køber en aktiv sub.
Det er nemlig specielt bassen der kommer til at mangle, hvis du senere opgraderer dit rum til et større på et tidspunkt.
Avatar billede ChristianDybdal Nybegynder
27. oktober 2013 - 09:11 #6
OKay det lyder jo meget godt, og hvis den virker så er 300 jo super billigt , selv om den er gammel - Jeg takker mange gange
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2013 - 12:19 #7
Velbekomme.
Jeg har lagt et svar du evt kan bruge når du vil lukke tråden igen.
Fortsat god weekend og held og lykke med din Nad forsrærker