Avatar billede jwlund Nybegynder
15. august 2001 - 09:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Komprimering af .mdb (2000)

Jeg har en database liggende på et web-hotel, som jeg bruger via min Frontpage 98. Der er mange brugere, der bruger databasen (tilmelder og framelder sig).
Problemet er at databasen fylder en hel del. Jeg vil gerne komprimerer den. Er der nogen der har erfaringer med at komprimerer en .mdb database (Access 2000)?
Avatar billede martin_sj Nybegynder
15. august 2001 - 10:08 #1
Ikke andet end den inbyggede funktion under Access der komprimere og reparerer.
Avatar billede nuno Nybegynder
15. august 2001 - 10:10 #2
download databasen > åbn Access - Vælg Funktioner i menuen -> Vælg Databasefunktioner -> Vælg Komprimer og reparer database -> vælg databasen og tryk Komprimer

/nuno
Avatar billede martin_sj Nybegynder
15. august 2001 - 10:12 #3
Under funktioner -> database -> Komprimer reparer.
Jeg tror det er det eneste du kan gøre, udover selvfølgelig at lade databasen der kører på nettet kun indeholde tabeller/forespørgsler og så importere til en intern database hvis der skal laves andre udtræk Formularer & rapporter!
Avatar billede martin_sj Nybegynder
15. august 2001 - 10:13 #4
Ups! lidt for sent med mit sidste indlæg!
Avatar billede jwlund Nybegynder
15. august 2001 - 10:14 #5
Tak alligevel...