Avatar billede ZeBa Ekspert
04. oktober 2013 - 01:39 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Optagelse af lyd gfra webside

Når jeg afspiller lyd fra en webside og forsøger at optage den, så sker det via højtalerne og derefter mikrofon, men jeg ønsker naturligvis at optage direkte.
Jeg har forsøgt at højreklikke på højtaleren nederst th, vælge "optagelsesenheder" og valgt StereoMix som standard, og jeg har valgt Stereo Mix i Audacity, som jeg bruger til optagelse - men det fungerer ikke.
Hvad gør jeg galt?
Avatar billede thov Forsker
04. oktober 2013 - 02:36 #1
Der burde være en indstilling der hedder 'What-U-Hear'.
Det får Audacity til at optage det som kan høres fra højttalerne.
Avatar billede ZeBa Ekspert
04. oktober 2013 - 03:19 #2
Jamen det skal IKKE være lyden fra højtalerne
Avatar billede thov Forsker
04. oktober 2013 - 03:49 #3
Men du har da optaget lyden fra højttalerne med en  mikrofon, ikke ?
Det samme sker med 'What-U-Hear', bare uden mikrofonen.
Avatar billede ZeBa Ekspert
04. oktober 2013 - 10:50 #4
Jeg ved ikke, hvad det whatyouhear er
Avatar billede thov Forsker
04. oktober 2013 - 12:28 #5
"What U Hear" er en Specialitet som følger med lydkort fra Creative.
De mere primitive on-board lydchips har ikke den mulighed, desværre.
Avatar billede ZeBa Ekspert
04. oktober 2013 - 12:35 #6
Men hvordan kan man se, om man har Creative, og hvor finder men What....?
I øvrigt forstår jeg ikke, hvorfor jeg skal have så meget bøvl med det. De to sidste pcer var der ingen problemer med.
Avatar billede thov Forsker
04. oktober 2013 - 13:31 #7
Avatar billede ZeBa Ekspert
04. oktober 2013 - 14:27 #8
JA, og den er valgt som standard.
Avatar billede ZeBa Ekspert
04. oktober 2013 - 14:28 #9
Men er det et problem, at der kun vises "Internal microphone" sammen med Stereo Mix?
Avatar billede thov Forsker
04. oktober 2013 - 16:57 #10
Jeg kan få Audacity til at optage højttalerlyden ved at indstille 'Lydudgang' til 'Windows WASAPI', og længere henne -  udfor det lille mikrofon ikon - at indstille på 'Højttalere'(På mit system, også den eneste mulighed).
Avatar billede ZeBa Ekspert
04. oktober 2013 - 19:26 #11
Hvor indstiller du det? For jeg kan ikke finde det i Audacity.
Avatar billede thov Forsker
04. oktober 2013 - 20:25 #12
I linket jeg fandt, bladrer du ned til audacity billedet.
Der er et felt med 'MME' du kan ændre på, så eksperimenter med mulighederne.
Felterne til højre for MME kan også ændres, så mon ikke du finder en kombination som virket :-)
Avatar billede ZeBa Ekspert
05. oktober 2013 - 00:59 #13
Så du mener, at jeg skal forsøge alle kombinationer med de 3?
Jeg fatter bare ikke, at ingen VED, hvordan man skal gøre - det er sgu som om pc var noget overnaturligt - og ikke noget, der er lavet af mennesker, og derfor burde kunne forståes af mennesker.
Men er det korrekt at vælge Stereo Mix som standard i stedet for Internal Microphone - og at der kun er de to i vinduet?
Avatar billede ZeBa Ekspert
05. oktober 2013 - 01:09 #14
Nu har jeg forsøgt alle 12 muligheder med de 3 steder, og ingen af dem virker.
Avatar billede ZeBa Ekspert
05. oktober 2013 - 13:17 #15
Og nu har jeg forsøgt med WavePad - og det virker heller ikke..
Avatar billede ZeBa Ekspert
05. oktober 2013 - 14:46 #16
x