Avatar billede kristianbonde92 Nybegynder
25. september 2013 - 20:47 Der er 4 kommentarer

Batteri dødt efter kun 1,5 måned?

Hej Alle.
Jeg er ikke den store teknikker så håber nogen her kan hjælpe mig :-)
Jeg købte for 1,5 måned siden en sony vaio med windows 8. Idag da jeg sidder i toget kan jeg pludselig ikke tænde den. Jeg var 100 % sikker på at batteriet ikke var afladt, men prøvede alligevel at sætte strømstik til. Det virkede, men kunne samtidig se at batteriet ikke var afladt. Nu sker der det, at hver gang jeg tager strømstikket ud, så går computeren ud. Mit batteri står hele tiden på 77% og der står at den oplader men intet sker.

Jeg har været opmærksom på at få afladt batteriet og ikke at have strømstikket i hele tiden, så jeg synes det virker sindsygt at mit batteri allerede kan være ødelagt?? Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede chalde Seniormester
25. september 2013 - 20:50 #1
Reklammation hos forhandleren.
Avatar billede thov Forsker
26. september 2013 - 00:13 #2
Og undlad at aflade helt, og lad den bare 'sjatlade', for moderne batterier tager ikke skade af det.

Det var.NiCd batterier som var sarte, og de eksisterer ikke mere.
Avatar billede alordk Nybegynder
26. september 2013 - 00:38 #3
Enig. Det er en sag for forhandleren. Se evt. mere her: http://www.forbrug.dk/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Reklamation
Avatar billede Blueeyez Mester
26. september 2013 - 09:28 #4
Tag batteriet ud af bærbar, sæt strømstik i og tænd. Sluk på normalvis tag strømstik fra den og sæt batteri i.

Se om du nu kan tænde den unden strøm kabel og hvis ikke så sæt strøm kabel til i den og lad den oplade i 1 time slukket. Tag strøm kabel ud og prøv og tænd.

Løses problemet ikke sådan så er der noget galt med batteri/bundkortet