Avatar billede balvenie Nybegynder
23. september 2013 - 15:15 Der er 5 kommentarer

Formatere toshiba satellite L40-15W uden recovery CD??

Som overskriften siger kunne jeg godt bruge lidt hjælp til denne her. Det er Vista home premium der ligger på maskinen.
Avatar billede sadolin1978 Novice
23. september 2013 - 17:03 #1
ved opstart kan der være en mulighed for at gendanne til fabriksstandart. kender dog ikke denne kombi
Avatar billede balvenie Nybegynder
23. september 2013 - 17:06 #2
Det er netop den jeg søger og hvordan jeg kommer derind??
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2013 - 18:06 #3
Måske sådan her:
http://www.youtube.com/watch?v=I5dEOm1EJBw

Som jeg forstår det skal man holde 0 tasten nede og starte pc, og så skulle recovery starte op, og man følger det som der står på skærmen.

PS Du mister alle data der er på C drevet ved denne operation.
Skal du gemme noget, så skal der tages backup manuelt før du går i gang.
Hvis pc ikke kan køre, kan gøres med en live cd eller ved at tilslutte disken anden pc som slave i dette system.
Avatar billede balvenie Nybegynder
23. september 2013 - 19:38 #4
Tak for svar. Jeg har pakket den bærbare væk for idag men vil prøve imorgen igen med at taste 0 ved opstart. Og ja det er meningen jeg skal slette ALT på den og starte forfra.
Hvordan er det egentlig med nye bærbare, skal man også formatere fra en CD med dem eller ligger der recovery på maskinen? De CD bliver jo altid væk for folk åbenbart...
Avatar billede balvenie Nybegynder
24. september 2013 - 13:36 #5
Har nu prøvet med at holde 0 knappen nede mens jeg starter op men så starter windows op så det må være noget andet jeg skal gøre for at komme ind i recovery systemet..???