Avatar billede MartinS Novice
22. september 2013 - 22:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

"Ethernet" har ikke en gyldig IP-Konfiguration (Win 8)

Hej Eksperter

Jeg har en pc som konstant hopper af nettet og eller ikke vil forbinde til nettet, den siger (de fleste gange) at
"Ethernet" har ikke en gyldig IP-Konfiguration" Jeg ved at mit netværk ikke er konfigureret forkert både fordi det trådløse virker fint og fordi hvis jeg prøver med en anden pc er der ingen problemer.
Jeg har et P8Z77V_LK motherboard, som har 100% opdateret drivere.
Maskinen er ikke mere en 3-4 måneder gammel har haft det samme problem hele tiden.
Pc'en er tilsluttet nettet med en Tp-Link AV500.
Hvis i har brug for mere info skriv endelig, jeg er virkelig træt af dette problem.

-Martin
Avatar billede sonalias Seniormester
23. september 2013 - 08:57 #1
Hvad er din IP-konfiguration...? DHCP eller statisk?
Avatar billede MartinS Novice
23. september 2013 - 18:11 #2
Statisk, det jeg undrer mig mest over er at det virker fint på min bærbar men ikke på min pc?
Avatar billede sonalias Seniormester
23. september 2013 - 21:53 #3
Muligvis fordi de (Eller en anden enhed på netværket) står til samme statiske IP adresse, så er det den første registreret der får prioritet.
Avatar billede MartinS Novice
24. september 2013 - 13:46 #4
Hvad skal jeg så gøre, hvordan ændrer jeg dette ?
Skal jeg ændre noget i router konfigurationen eller ringe til mit teleselskab? (forhåbeligt det første)
Avatar billede MartinS Novice
24. september 2013 - 21:00 #5
sonalias, jeg har misledt dig jeg har DHCP og ikke statisk, har været inde og kigge i routeren mens mange enheder var på alle enheder har forskelligt ip.
Min pc havde dog stadig ikke internet.
Avatar billede sonalias Seniormester
27. september 2013 - 09:46 #6
Desværre, her kommer vi vist ud i noget W8 så, og det er jeg absolut ikke ekspert i...
Avatar billede MartinS Novice
27. september 2013 - 15:30 #7
Jeg tvivler stærk på, at nogen har et svar, lukker spørgsmålet.