Avatar billede Slettet bruger
12. september 2013 - 12:28 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Skift mellem kabel og Wi-Fi net

Jeg har en stationær med kabel og netkort plus en iPad på Wi-Fi.
Spørgsmålet er, hvis jeg installerer Wi-Fi på den stationære, kan jeg så uden videre skifte mellem kabel og Wi-Fi ?
Jeg vil gerne kunne sende Wi-Fi mellen de 2 enheder, men jeg vil bestemt ikke nedlægge mit kabel.
Hvis det er meget besværligt at skifte, dropper jeg ideen om Wi-Fi.
Hvis jeg køber Wi-Fi til den stationære, er noget så bedre end andet? jeg tænker her især på PCI kontra USB
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. september 2013 - 12:42 #1
Kabel er altid det bedste.

F.eks. har jeg gigabit netværk hjemme, det kan mit Wifi i hvert fald ikke trække. :o)
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2013 - 12:55 #2
Tak for indput. Ja jeg vil bestemt beholde mit kabel, mit problem var, om jeg også kunne skifte til Wi-Fi ind i mellem for at sende til min iPad, og omvendt. Men det er måske enten eller?
Avatar billede HKW Nybegynder
12. september 2013 - 13:01 #3
Jeg forstår ikke helt dit problem :-) Følgende kan jo tale sammen:

kablet pc - switch - AP - iPad
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2013 - 13:14 #4
#3
Nej jeg burde nok have præciseret, at kommunikationen mellem iPad og computer skal være uden Apple kabel. De 2 enheder står altså i hver sit rum. Derfor Wi-Fi :)
Avatar billede HKW Nybegynder
12. september 2013 - 13:22 #5
AP = access point (evt. indbygget i en trådløs router). Dvs. det er kun din pc, som er udstyret med kabel.

Så med antagelsen af, at du har sådan et access point, så burde kunne tale sammen allerede nu - uden et æblekabel :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2013 - 13:24 #6
Måske skulle jeg klippe spørgsmålet til, så det bliver mere præcist.
Kan man på en stationær computer, uden det store besvær, skifte mellem internet kabel og Wi-Fi
Avatar billede chalde Seniormester
12. september 2013 - 13:29 #7
#6 Ja, men spørgsmålet er nok nærmere, om du har sat det hele korrekt op sammen. For hvis det hele kører på samme infrastruktur, og det er sat korrekt op, så behøver du ikke skifte mellem dem, da de kan kommunikere på kryds (som #3 er inde på).
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2013 - 13:31 #8
#5
Nej min computer har kun kabel, ikke trådløs. Det skal først anskaffes. Både kabel og Wi-Fi kommer fra yousee Netgear 3000. 50 Mbit.
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2013 - 13:35 #9
#7
Ok. Som mit spørgsmål allerede har afsløret, er min viden, på dette område yders beskeden. Meder du, at min computer, som kun har kalbel til nettet, kan kommunikere med min iPad, som kun har Wi-Fi?
Avatar billede chalde Seniormester
12. september 2013 - 13:50 #10
#9 Ja, såfremt dit netværk er opsat korrekt.
Du kan eventuelt skrive her hvad du har af netværksenheder og hvordan de er forbundet.
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. september 2013 - 13:55 #11
Hvis vi nu antog begge enheder var/er på samme netværk, kablet/trådløst eller noget 3. eller 4., hvad ville du så gerne gøre herfra?

Apple er jo lidt lukket land, så du kan jo ikke bare overføre filer, se videoer osv. trådløst/kablet?

Hvad er det du ønsker opnå som resultat af dit spørgsmål her?
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2013 - 14:30 #12
#10
Det er kun  yousee Netgear 3000. 50 Mbit. hvor, for øjeblikket, kablet går til min stationære og iPad kører med Wi-Fi.

#11
Ok hvis Apple er et lukket land, som du skriver, så er det jo nytteløst at sende rikte mellem de 2 enheder.

Til jer alle 3.
Det er gået op for mig, efter jeres indlæg, at det er et håbløst project, så jeg dropper det.
Det kom egenlig efter jeg havde installeret VLC Streamer på min iPad. Den kan vise film direkte fra min windows 8 pro.

Læg venligst, alle 3, et svar:)
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2013 - 14:33 #13
Stavefejl. "rigte" er direkte.
Avatar billede chalde Seniormester
12. september 2013 - 14:40 #14
Apple eller ej. Med dit netværkssetup, så kan trådløse og kablede enheder godt kommunikere.
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2013 - 14:52 #15
I så fald, vil jeg straks gå ind på computerens netværks forbindelser og prøve at finde min iPad.
Avatar billede HKW Nybegynder
12. september 2013 - 15:28 #16
Lige præcis dét, kan godt forvolde problemer - da det er forskellige styresystemer.

Men din vlc streamer kører sit eget system. Du kan installere en "Helper" på din pc, som kan lette arbejdet.

http://hobbyistsoftware.com/vlcstreamer
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. september 2013 - 15:28 #17
Det med lukket land, var også mere ment som, at du ikke skulle forvente du bare lige kunne flytte filer fra A -> B og omvendt.
Men nogle programmer kan godt lave denne netværkssøgning, så prøv.
Som chalde siger, de bør kunne se hinanden.
Du kan altid tjekke deres IP og se om de er på samme net.
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2013 - 15:35 #18
Ok jeg har set på det, men endnu ikke fundet ud af noget.
Men jeg så, at jeg har denne iCloud, og den har da vist nogle muligheder.
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2013 - 15:58 #19
Jeg har besluttet mig til at bruge iCloud, så er billeder, noter og kalender koordineret.
Mange tak for jeres indlæg, og husk nu at lægge svar:)
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2013 - 13:05 #20
Der er stadig åben for point uddeling:)
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2013 - 10:55 #21
*****